جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: رزمایش مواسات، رزمایش دینی بوده و قرار است مردم ایران در این رزمایش دین‌داری، غیرت دینی و ولایتمداری خود را نشان داده و به میدان آورند تا در قالب این رزمایش علی‌باوری خود را به علی‌یاوری تبدیل کنیم و در میدان عمل به مقام معظم رهبری لبیک بگوییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست رزمایش استانی قرارگاه مواسات، اظهار کرد: مقام معظم رهبری خواسته‌اند در این مقطع رزمایش بزرگ مواسات را در راستای همدلی و کمک مؤمنانه اجرایی کنیم.

وی افزود: مواسات، حوزه‌های گسترده‌ای دارد؛ اما اصل آن همدردی و کمک مالی نسبت به کسانی است که گرفتار بوده و مشکلات آن‌ها را محاصره کرده است؛ ازاین‌رو باید هر کدام گوشه‌ای از کار را بگیریم تا مردم از مشکلات بیرون آمده و زندگی آن‌ها به یأس مبدل نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: رزمایش مواسات یعنی ملت ما قرار است بار دیگر مانند زمان وقوع سیل‌ها و زلزله‌ها و سایر حوادث که خوب درخشیدند در این مقطع هم این‌گونه بدرخشند و همدردی و همکاری کنند؛ به این معنا که هر کس در هر کجا قرار دارد درد مردم را لمس کرده و هر جور می‌تواند از این درد بکاهد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امام موسی بن جعفر(ع) در حدیثی تأکید می‌کند تلاش برای رفع مشکلات مؤمنان همانند سعی و حرکت بین صفا و مروه است که این نشان‌دهنده فضیلت و ارزش کار کمک و باز کردن مشکلات برادر دینی است.

وی افزود: الآن بسیاری از صاحبان مغازه‌ها، اجاره چند ماه مغازه خود را از مستأجران نگرفته‌اند و برخی اجاره خانه‌های خود را از مستأجران دریافت نکردند که ارزش این‌گونه اقدامات مانند حرکت کردن در بین صفا و مروه بوده و ثواب حج و مناسک مهم حج را دارد؛ به این معنا که وقتی در مسیر گره‌گشایی از مشکلات مردم قدم برمی‌داریم یعنی بین صفا و مروه حرکت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام علی(ع) می‌فرماید: «أحسن الإحسان مواساة الإخوان» و تأکید می‌کند بهترین احسان‌ها، مواسات کردن با برادران است و «جَمالُ الاُخُوَّةِ إحسانُ العِشرَةِ، وَالمُواساةُ مَعَ العُسرَةِ»؛ یعنی زیبایی برادری، به حُسن معاشرت و مواسات با وجود تنگ‌دستی است.

وی افزود: رزمایش مواسات، رزمایش دینی بوده و قرار است مردم ایران در این رزمایش دین‌داری، غیرت دینی و ولایتمداری خود را نشان داده و به میدان آورند، قرار است در قالب این رزمایش علی‌باوری خود را به علی‌یاوری تبدیل کنیم و در میدان عمل به مقام معظم رهبری لبیک بگوییم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: اوج این مواسات باید در ماه رمضان دیده شود؛ ازاین‌رو لازم است همه خیران و گروه‌های جهادی و متمکنان به میدان آمده و در قالب این قرارگاه فعالیت کنند تا ضمن کمک و دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر، استان ما در این زمینه هم درخشش ویژه‌ای از خود نشان دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha