جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی اسلامی -عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری از تشکل های مردمی خواست که با روحیه جهادی و بسیجی، نقش آفرینی فعالی در رزمایش سراسری همدلی و کمک مؤمنانه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم برگزاری رزمایش سراسری همدلی و کمک مؤمنانه اظهار داشت: واقعیت آن است که به دلایل مختلف، مردم ما در سال های اخیر مشکلات اقتصادی بسیاری را از نزدیک لمس کرده و همچنان با آن دست به گریبان هستند و در ماه های اخیر نیز شیوع این ویروس نکبت بار نیز زمینه ساز تشدید این مشکلات شده است.

وی افزود: در سال های اخیر، تورم، بیکاری و گرانی از مهم ترین مشکلات اقتصادی کشور بوده که بخشی از آن به جهت تحریم ها و فشارهای دشمنان و بخشی نیز متاسفانه ناشی از سوء مدیریت ها و ضعف مسئولان در انجام وظایف خود بوده است، ضمن آن که در این بین، نباید از مساله نفوذ نیز غافل شد.

این استاد حوزه همچنین گفت: به هر حال از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون مساله نفوذ یکی از تهدیدهای فراروی انقلاب و نظام اسلامی ما بوده و عده ای با نفوذ در بین مسئولان و تأثیرگذاری در آن ها به دنبال انحراف انقلاب از مسیر اصلی خود بوده اند که البته به جهت وجود رهبری آگاه، حکیم و بیدار، بسیاری از توطئه ها در این باره خنثی شده اما به هر صورت نباید از کنار مساله نفوذ و تأثیرات مخرب آن به راحتی گذشت.

وی بیان داشت: در کنار همه این مسایل همان طور که اشاره شد، ویروس نحس کرونا نیز باعث شد که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر از قبل تأثیر نامطلوب خود را نشان دهد و در این میان، برخی از اقشار مثل کسبه جزء، کارگران روزمزد و برخی اصناف واقعاً در فشار و تنگنا هستند که باید به داد آن ها رسید.

وی افزود: البته این بلا و مشکل فقط منحصر به کشور ما نیست کما این که تاکنون بیش از ۲۰۰ کشور در دنیا از جمله کشورهای مدعی و پیشرفته نیز دچار آن هستند و حتی بسیاری از آن ها در وضعیت بسیار سخت تری از کشور و جامعه ما بسر می برند.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: با توجه به مجموعه این عوامل و شرایط فعلی، مقام معظم رهبری با بیانات و رهنمودهای هوشیارانه و دلسوزانه خود بر لزوم یاری فقرا و نیازمندان در برهه ی کنونی تاکید فرمودند و این که بیش از هر چیز مردم در راستای همدلی و کمک مؤمنانه به دنبال رفع مشکل و گرفتاری از اقشار ضعیف و نیازمند باشند.

وی افزود: خواسته و مطالبه ی حضرت آقا از همه ما این است که در آستانه ماه مبارک رمضان، فضای عمومی کشور را در راستای ترویج فرهنگ احسان و انفاق و مواسات آماده و مهیا سازیم و در این وضعیت از رسیدگی به احوال همسایگان و اقوام و فامیل و نزدیکان خود به خصوص غافل نشویم.

وی گفت: هر کسی در حد توان خود می تواند در این جهت کمک کند و چه خوب است که تشکل های مردمی با روحیه جهادی و بسیجی در این امر خداپسندانه همچون گذشته آستین همت را بالا زده و بتوانند ارزاق مورد نیاز اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه همچون گوشت، برنج، روغن و دیگر اقلام خوراکی را تهیه و به دست آن ها برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: چه خوب است که به برکت این ایام عزیز و به خصوص ماه ضیافت الهی ما به تاسی از حضرات معصومین(ع) از جمله امیرالمومنین (ع) و امام حسن مجتبی(ع) در این پویش و رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه به گونه ای رفتار کنیم که ضمن رفع حوائج اقشار ضعیف، در عین حال عزت و آبرومندی آن ها نیز به خوبی حفظ شود.

وی بیان داشت: شک نداریم که در ماه مبارک رمضان در کنار پرداختن به مسایل عبادی و روزه داری و تلاوت قرآن، با این اقدام های خداپسندانه و ایثارگرایانه، دعای خیر مستضعفین و نیازمندان جامعه نیز همراه ما است و ان شاءالله همین ها موجب سعادتمندی ما در دنیا و آخرت می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha