پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسماعیل پور اوقاف بوشهر

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: امسال کلیه برنامه های اوقاف استان بوشهر در ماه مبارک رمضان تحت عنوان رزمایش «ضیافت همدلی» برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر با اشاره به اقدامات انجام شده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در راستای مقابله با ویروس کرونا، گفت: کمک های اداره اوقاف با توجه به نیات برخی از خیریه، مساعدت و اطعام دادن است اما در این موضوع یک نیازسنجی صورت گرفت که در بحث اجتماعی و در شرایط کنونی جامعه به چیزی نیاز دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر افزود: در مرحله نخست با هماهنگی هایی که صورت گرفت تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ کارت اعتباری به مبلغ یک میلیون ریال در سراسر استان به نیازمندان و جامعه هدف توزیع شد و در مرحله دوم نیز که همزمان با نیمه شعبان بود براساس انتظارات مقام معظم رهبری که باید جشن ها را به داخل خانه مردم برد، بر همین اساس تعداد ۲۰ گروهی تواشیح و مداحان اهل بیت(ع) هماهنگ شد که مجموعا ۷۰ برنامه در سطح استان را در محلات اجرا کردند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده، گفت: کمک های اجتماعی بیش از ۶۰۰ بسته مواد غذایی در برخی شهرستان ها بین جامعه هدف که شناسایی شده بودند، توزیع شد؛ همچنین مسابقه ای از طریق صدا و سیما برگزار شد و جوایزی به افراد برنده اهدا گردید.

حجت الاسلام اسماعیل پور گفت: در حوزه فرهنگی کار خوبی صورت گرفت و با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه، مسابقه ای با همین موضوع برگزار شد و برای این برنامه سایت سامانه آزمون قرآن طراحی شد و افرادی هم در آن ثبت نام کردند که پس از ورود به سایت وارد آزمون می شوند و نتیجه هم به صورت آنلاین نمایش آنان نمایش داده خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر همچنین از برگزاری رزمایش مواسات و همدلی خبر داد و گفت: این رزمایش به فرماندهی امام جمعه بوشهر انجام و برخی از دستگاه ها هم عضو این ستاد شدند؛ امسال کلیه برنامه های اوقاف استان بوشهر در ماه مبارک رمضان تحت عنوان رزمایش ضیافت همدلی برگزار می شود.

وی از برگزاری برنامه ترتیل خوانی نوای ملکوت خبر داد و گفت: ۱۵ روز از این برنامه در آستان مقدس امامزاده محمدباقر(ع) و ۱۵ روز دیگر آن در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می شود؛ این برنامه از ساعت ۱۷:۳۰ از صدا و سیمای مرکز بوشهر پخش خواهد شد. پیش از این برنامه نیز از روحانیون استان جهت تفسیری که در آن روز قرار است تلاوت شود استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام اسماعیل پور از برگزاری مسابقه ای به همین منظور خبر داد و گفت: روزانه سؤال مسابقه در ایام ماه مبارک رمضان از طریق سیمای مرکز بوشهر زیرنویس می شود و مردم نیز می توانند پاسخ سؤالات را ارسال کنند که به نفرات برتر روزانه یک کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و نیز به هشت نفر کارت یک میلیون ریالی داده خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی خبر داد و ابراز داشت: دوره استانی و شهرستانی این مسابقات را برگزار خواهیم کرد و نفرات برتر به مرحله کشوری راه پیدا می کنند؛ این رقابت برای حفظ پنج جزء، ۱۰ و ۲۰ جزء و همچنین حفظ کامل قرآن کریم است و علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به سایت اوقاف نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha