سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس از تشکیل کارگروه‌های پژوهشی جهت آسیب‌شناسی و راهکارهای عملی به منظور مدیریت بحران ویروس کرونا خبر داد.

مریم دل افکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در فارس، اظهار داشت: در تاریخ تشیع به ویژه کشور ایران صحنه های ایثار و گذشت در شرایط بحرانی و سخت که با استمداد الهی میسر شده کم نیست، تا آنجا که حیرت ابرقدرت‌های پوشالی جهان را برانگیخته است، از این رو همه افراد همواره در معرض آماج حملات اوهام و شیاطین انسی و نفسی اند.

وی با بیان اینکه در بحران جنگ میکروبیولوژیکی ویروس کرونا مجموعه ای از عوامل از جمله ویروس‌هراسی بر تشدید تشنجات روانی و در نتیجه خلق بحران های جدیدی نظیر وسواس می افزاید، اضافه کرد: همچنین عدم اطلاع برخی خانواده ها از نحوه صحیح تعاملات اعضای خانواده در ایام قرنطینه و یا عدم آموزش کودکان، تبدیل به یک بحران جدی برای خانواده ها شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه فارس در ادامه بیان داشت: در همین راستا با هدف کمک به رفع این مشکلات و کاهش تبعات آن در جامعه، در پنج شاخه روانشناسی، فقه، خانواده، حقوق، اخلاق و کلام از همه پژوهشگران علاقه‌مند دعوت می شود تا آثار پژوهشی خود را در موضوعاتی مانند دلایل افزایش وسواس در بحران کرونا، نقش دین در مدیریت بحران کرونا، ویژگی تعاملات سازنده میان اعضای یک خانواده قرآنی، حقوق متقابل و فقه خانواده بر طبق آیات و روایات و نیز موضوعات و شبهات کلامی دین نجات‌بخش یا علم حیات‌بخش و دلایل اثرگذاری تهاجم فرهنگی بر برخی غافلان و افزایش مصرف الکل و غیره مقالات خود را تا پایان اردیبهشت ارائه دهند.

دل افکار در پایان به آیه ۲۱۴ سوره بقره که بر پررنگی دیدگاه اصالت معنویت تشیع اشاره دارد و در پرتو توجه عمیق به دو ساحت جسم و روح در آموزه‌های الهی رقم می‌خورد، اشاره کرد و گفت: این آیه، مدیریت بحران را در سخت‌ترین شرایط به زیباترین شکل خلق می نماید و پیروزی حتمی در این عرصه آزمون نیز با مؤمنان است.

وی خاطرنشان کرد: از مردم فهیم و مؤمن تقاضا داریم که با توجه به پیامدهای وسواس از جمله گناه اسراف در مصرف آب، نهایت دقت را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha