جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلاب جهادی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران نورالهدی ماهدشت از برپایی ایستگاه سلامت تب سنجی و آموزش راه‌های پیشگیری از کرونا توسط طلاب جهادگر این مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فاطمه آذری مدیر مدرسه علمیه خواهران نورالهدی ماهدشت بیان کرد: این روزها با وجود افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور و شرایط سخت اما مدافعان سلامت برای خدمت‌رسانی به مردم و بیماران مبتلا به کرونا در صف نخست مقابله با این ویروس حاضر شدند و روزهای بسیاری دور از خانواده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تا ریشه‌کنی این بیماری سپری می‌کنند.

وی افزود: پزشکان، پرستاران و کادر درمان با وجود شرایط سخت پوشش طولانی‌مدت لباس مخصوص و تجهیزات حفاظت شخصی برای مقابله با این ویروس منحوس و حفظ سلامت مردم خدمت می‌کنند به همین سبب ایثارگری و فداکاری آنها امری ستودنی است.

وی با اشاره به اقدامات آتش به اختیار گروه جهادی مدرسه علمیه خواهران نورالهدی ماهدشت در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: تولید ماسک در کارگاه‌ها پایگاه بسیج مسجدامامرضا (ع) توسط جهادگران جوان این مدرسه راه اندازی شده که روزانه تا هزار ماسک توسط این طلاب جهادگر دوخته و آماده می‌شود.

خانم فاطمه آذری با اشاره به برپایی ایستگاه سلامت وغربال‌گری توسط طلاب جهادگرمدرسه علمیه خواهران نورالهدی ماهدشت، تصریح کرد: این ایستگاه ضمن بررسی وضعیت تب و وضعیت جسمی افراد، اگر علائمی مشهود بر ویروس باشد با راهنمایی و مشاوره‌ گروه جهادی مستقر، به اولین ایستگاه تست قطعی‌ بیمارستان‌ها مراجعه کرده و در پایان ایستگاه  ضد عفونی و گندزدایی سطح ماشین انجام می‌شود.

وی افزود: تهیه ارزاق، بسته های غذایی، کمک‌های نقدی و توزیع آن بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا از دیگر فعالیت های این مدرسه بوده است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران نورالهدی ماهدشت بیان کرد: از دیگر فعالیت های این مرکز معرفی طلاب داوطلب جهت تطهیر و تغسیل اموات بود که با وجود مخاطرات این کار خواهران جهادگر این مدرسه در این کار پیش‌قدم و تعدادی از آنها برای آموزش و انجام مأموریت در این زمینه، معرفی شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تهیه بروشورهای بهداشتی برای استفاده حوزویان و اطلاع‌رسانی به مردم دیگر اقدامی بود که از سوی طلاب مدرسه علمیه خواهران نورالهدی ماهدشت صورت گرفت.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha