شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حکمت حکیمی فر

حوزه/ حجت الاسلام حکیمی‌فر در گفت‌وگویی به دوران پساکرونا و افول قدرت آمریکا در این دوران اشاره کرد و گفت: جهان پساکرونا جهان دیگری خواهد بود.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: جهان پساکرونا، جهان دیگری خواهد بود و مردم جهان فصل نوینی را در ساختارهای سیاسی و صورت بندی های قدرت سخت و نرم شاهد خواهند بود. آنچه مهم است این که کرونا توانسته است بسان یک نقطه عطف تاریخی، جهان و زندگی بشر را به پیشاکرونا و پساکرونا تقسیم کند.

جنگ روایت ها در روایتِ دوران پساکرونا

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار گفت: در جنگ روایت ها آنچه اتفاق افتاده و می افتد مهم نیست، مهم؛ اولین روایتی است که با سرعت و فراگیری توسط رسانه های متنوع و ماشین تبلیغاتی دشمن طرح می شود و در اذهان مخاطبان جای می‌گیرد.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود تأکید کرد: امروزه تقریبا کسی نیست که دگرگونی جهانِ پساکرونا را انکار نماید. در چنین شرایطی است که هر کشور و فرهنگ و حاکمیتی، باید نقش و سهم خود را در جهان آینده جست‌وجو کرده و پیدا کند، طبیعی است که استکبار در این شرایط برای تثبیت سیطره رو به افول خود، بخواهد جهان آینده را با نگاه خود روایت کند. اما واقعیت و حقیقتی که در حال وقوع است حکایت از وقوع حوادث دیگری دارد. حوادثی که پیش بینی افول آمریکا را در افق تحقق و عینیت قرار می دهد.

روایت غالب؛ روایتِ جهان پس از آمریکاست!

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: علیرغم تمام تبلیغات استکبار و دست‌وپا زدن‌های او، دوران پساکرونا دوران بدون آمریکا خواهد بود. ما بر این باوریم افول آمریکا مدتی چند است آغاز شده است. نشانه های این افول نیز بیشتر درونی و داخلی است. نشانه های آن هم در فرهنگ و اجتماع و ساختار قدرت و انسجام درونی جامعه آمریکا هویدا شده است و تقریبا همه صاحب‌نظران موافق و مخالف لیبرالیسم این افول را پیش بینی کرده اند. واقعه کرونا اما؛ این تصویر ذهنی و فروپاشی ابرقدرتی را هم «سرعت» داد و هم تا حدود زیادی «عینیت» بخشید.

کشتی تایتانیکی که غرق خواهد شد!

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار تأکید کرد: سال ۲۰۱۶ بود که دونالد ترامپ، در تبلیغات انتخاباتی خود شعار فریبنده «آمریکای بزرگ»؛ دوباره به میدان آمد و با جلب توجه توده های مردم و طبقه فرودست آمریکا موفق به کسب رای شد. ترامپ هر چه در خارج از آمریکا و به ویژه در غرب آسیا ناکام ماند اما در داخل کشور موفق شد نرخ بیکاری را به شکل بی سابقه ای در دهه های اخیر کاهش دهد و تولید پایدار ناخالص داخلی را بهبود داده و رشد بدهد. او با شعار آمریکا برای آمریکایی ها، برای سال ۲۰۲۰ نوید «اقتصاد قدرتمند» را داده بود و با همین شعارها و تبلیغات احتمال پیروزی اش در انتخابات نوامبر(آبان ۹۹) بیش از رقبای دموکراتش بود. اما اکنون و با بروز ویروس کرونا آمریکا وارد رکود بی‌سابقه اقتصادی از سال ۱۹۴۰ تاکنون خواهد شد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: دولت آمریکا مانند ناخدای کشتی تایتانیک در حالی که مغرور به عظمت و بزرگی و امکانات و تجهیزات خود در برابر طوفان های پیش رو است، در حالی که گرداب های مختلفی او را فراگرفته است به سمت غرق شدن پیش می رود. در حوزه خارجی بن بست هایی که در غرب آسیا با آن روبروست کار را بر آمریکا سخت تر از همیشه کرده است. هفت تریلیون دلار هزینه آمریکا ثمره چندانی برایش نداشته است و در برابر قدرت نوپدید و نامتقارنی به نام ایران انقلابی و هم پیمانانش در عراق، سوریه، یمن، لبنان، فلسطین و... وامانده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: همچنین نارضایتی عمومی و ندای استقلال خواهی رو به تزاید در ایالت ۴۰ میلیونی کالیفرنیا و نیز ایالت تگزاس و انبوهی از مشکلات اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی تایتانیک، استکبار آمریکا را به سوی غرق شدن و افول پیش می برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha