پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شبانی

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان از راه اندازی کانال گفتمان دینی به منظور پاسخگویی شبهات طلاب خبر داد و گفت: طلاب و روحانیون متخصص به منظور حفظ آرامش مردم و جلوگیری از شایعات در این کانال به صورت تفصیلی پاسخگوی شبهات مردم و طلاب هستند.

حجت الاسلام روح الله شبانی نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با قدردانی از کادر درمانی و جهادگران عرصه سلامت کشور، به وِیژه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستانهای شهید بهشتی و سیدالشهدا(ع) شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، گفت: این روزها که ترس و نگرانی از ابتلاء به کرونا در چهره برخی از مردم موج می زند جهادگرانی هستند که بدون هیچ چشم‌داشت و ترسی در خط مقدم مبارزه، به مردم و بویژه بیماران کرونایی خدمت می کنند.

وی، به حضور جهادی و ارزشمند روحانیون و طلاب در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا همانند دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: روحانیون منطقه کاشان، علاوه بر ترغیب خیرین در کمک به نیازمندان، در ضدعفونی نمودن معابر، اماکن عمومی، انجام امور تغسیل، کفن‌ و دفن فوت شدگان در اثر بیماری کرونا و تهیه و توزیع بسته های  بهداشتی و معیشتی نیز حضوری جدی داشتند.

حجت الاسلام شبانی نوش آبادی به تداوم فعالیت های فرهنگی و دینی روحانیون و ائمه جماعات در فضای مجازی و به صورت تلفنی به سؤالات شرعی و دینی مردم اشاره کرد و بیان داشت: گرچه با شیوع ویروس کرونا  اقامه نماز جماعت در مساجد تعطیل شده ولی ائمه جماعات، ضمن تدوام فعالیت های فرهنگی پاسخگوی  شبهات دینی و شرعی مردم هستند.

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان به وظیفه مردم و ائمه جماعات مساجد در ماه مبارک رمضان امسال اشاره کرد و گفت: گر چه با تعطیلی مساجد، نماز جماعت در ماه مبارک رمضان اقامه نمی شود، ولی با خواندن قرآن، ادعیه و مناجات شبهای قدر در خانه ها نباید فضیلت این ماه مبارک را از دست بدهیم.

وی، در پایان به تحقق سفارش مقام معظم رهبری در کمک مؤمنانه به خانواده های بی بضاعت  اشاره کرد و خاطرنشان کرد: روحانیون و طلاب منطقه کاشان در تحقق سفارش مقام معظم رهبری تمام تلاش خود را در ترغیب خیرین به منظور حمایت از فقرا و نیازمندان بویژه کسانی که درآمد و شغل آنها در پی حادثه کرونا از دست رفته و یا آسیب جدّی دیده و توان معیشت خود را ندارند، بکار گرفته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha