جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ گرهمایی روحانیان روانشاس جهادی برای مقابله با کرونا

حوزه/مسئول کمیته مشاوره ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه با اشاره به حضور طلاب و روحانیون در بیمارستان‌های شهر قم گفت: بیماران به حضور طلاب جهادگر در بیمارستان‌ها واکنش مثبت نشان داده و احترام ویژه‌ای قائل بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا مهکام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه بابیان این‌که بیش از ۴۰ روز است که فعالیت‌های جهادی گروه‌های روانشناسی شروع‌شده است، اظهار داشت: از روز ۱۰ اسفندماه فعالیت ما به‌صورت رسمی آغاز شد و تاکنون نیز این فعالیت‌ها ادامه‌دارد.

وی ادامه داد: گروه‌های مختلفی برای بیمارستان‌ها، خانواده‌ها، آرامستان ها و مشاوره‌های تلفنی و سایبری و پشتیبانی علمی و رسانه‌ای تشکیل‌شده است که همین تقسیم‌بندی صورت گرفته موجب پیشرفت کارشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهکام افزود: ۱۰۰ نفر در این تیم‌ها حضور داشتند که تاکنون بیش از ۳۲۰ شیفت ۳ الی ۵ ساعته را در بیمارستان‌های قم حضورداشته‌اند و خدمات مختلفی را به بیماران و کادر درمانی ارائه داده‌اند.

وی به حضور جهادگران روانشناس در بیمارستان‌های شهرهای تهران و کاشان نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر قم در این شهرها نیز بیش از ۲۰۰ شیفت همکاران ما حضور داشتند و از نزدیک به یاری بیماران شتافتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهکام تأکید کرد: علاوه بر این جهادگران در شهرهای اصفهان، کرمان، شیراز، یزد و شهرهای شمالی نیز به‌صورت چندنفره حضور داشتند.

وی به خدمات صورت گرفته اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۷۰ خانواده‌ای که درگیر کرونا بودند به‌صورت حضوری مشاوره شدند.

مسئول کمیته مشاوره ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه افزود: مشاوره‌های ما توسط اساتیدی که هم دروس حوزوی داشته و هم تحصیلات دانشگاهی در حد ارشد و دکترای روانشناسی داشتند صورت می‌گیرد و بیشتر حول‌وحوش روانشناسی اسلامی، مدیریت استرس، افزایش امیدواری، افزایش تاب‌آوری در برابر بیماری و توکل به خدا، سخت رویی و جلوگیری از نامیدی است.

وی ادامه داد: تعداد زیادی که از بیمارانی که روحیه‌ی خودشان را ازدست‌داده بودند در طی مشاوره‌های صورت گرفته روحیه خودشان را به دست آورند و به‌طورکلی میزان بهبودی‌ها با مشاوره‌هایی که صورت گرفت بالا رفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهکام به استقبال بیماران از این مشاوره‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: استقبال بسیار جالب بود به‌طوری‌که زمانی که بیماران متوجه می‌شوند روحانیون در کنار خودشان هستند احترام ویژه‌ای قائل می‌شوند و وقتی علت این کار را جویا می‌شویم بیان می‌کنند که ما مدیون طلبه‌ها و روحانیونی هستیم که این‌طور خالصانه در خدمت بیماران هستند.

وی تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت، نگاه بسیاری از بیماران به روحانیت تغییر پیدا کرد و استقبال‌ها بسیار زیاد بوده و هست که قابل‌بیان نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهکام به ادامه‌دار بودن خدمات مشاوره‌ای اشاره کرد و گفت: تا زمانی که بیماری کرونا وجود دارد خدمات ما ادامه خواهد داشت و نیروهایی جدیدی نیز به این کمیته اضافه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha