دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدير حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: تاسیس حوزه علمیه خواهران با درایت حضرت امام خمینی(ره) و حمایت رهبر معظم انقلاب موجب احیای حق از دست رفته بانوان جهت تحصیل علوم دینی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام علی غفاری در مراسم جشن فارغ التحصیلی طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری بیان کرد: امام راحل(ره)، با درایت و دوراندیشی، حوزه علمیه خواهران را بنا کردند و رهبر معظم انقلاب نیز آن را توسعه داده و این حق از دست رفته را احیاء کردند.

 وی افزود: وقتی بانوان وارد جامعه و عرصه علم، دانش و علوم دینی شدند، توانمندی و استعداد آنان مورد توجه همگان قرار گرفت که چقدر می توانند مفید باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: عنوان فارغ التحصیلی با حدیث معروف پیامبر(اطلبوالعلم من المهد الی اللحد)، منافات دارد، از این رو ما به آن جشن تکلیف جدید می گوییم، زیرا علم آنقدر ارزش دارد که خدای متعال به نوشته ها وقلم آن قسم می خورد.

وی، طلاب را به مشعل های هدایت تشبیه کرد و گفت: نباید مشاعل هدایت، نباید هیچ گاه کم نور و کم فروغ شوند، زیرا خدای متعال خطاب به پیامبر با وجود عظمت روح ایشان، می فرماید که در دل شب بیدار شو تا به مقام محمود برسی، یعنی اگر قرار است همچنان بدرخشیم و نور الهی را برای مردم متصاعد کنیم، باید خود را با شب زنده داری، ترک گناه، ذکر، توسل وغیره پاک نگه داریم.

حجت الاسلام غفاری ضمن قدردانی از خیرین حوزه ساز، خاطرنشان کرد: تجارت سه گونه و شامل تجارت با مال، با عمر و با جان است که در این میان تجارتی خوب است که سود بیشتری داشته باشد و آن سودی ارزشمندتر است که زود از بین نرود و خداوند متعال این گونه سودها را به تعبیر سود ماندگار می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز به لطف خدا دومین دوره ی دانش آموختگی مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری در حال برگزاری است که عده ای نشان افتخار و درخشش نور خدا را در دنیا به دست می گیرند و این نور  به  واسطه آنان به روی زمین می درخشد و این برای شما افتخار با ارزشی است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha