جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری

حوزه/ در مرحله چهارم رزمایش بزرگ مواسات و همدلی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، ۳ هزار بسته معیشتی با هزینه دو میلیارد تومان از محل موقوفات و درآمدهای بقاع بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در مراسم برگزاری چهارمین مرحله رزمایش بزرگ مواسات و همدلی، تحت عنوان «شمیم حسینی» که پیش از ظهر امروز در مجتمع بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه سه مرحله قبل طرح شمیم حسینی در ابتدای شیوع ویروس کرونا، ماه مبارک رمضان و دهه اول محرم برگزار شده است، عنوان کرد: در مرحله چهارم ۳ هزار بسته معیشتی با هزینه دو میلیارد تومان، از محل موقوفات و درآمدهای بقاع بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به سایر برنامه های این اداره کل افزود: علاوه بر توزیع بسته ها معیشتی، توزیع دارو و درمان و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطر نشان ساخت:  آموزش مشاغل خانگی در امامزادگان انجام و امکانات تولید در اختیار افراد تحت پوشش قرار می گیرد، و تولیدات نیز به صورت تضمینی خریداری خواهد شد؛ این طرح با ۴۰ نفر شروع شده تا پایان سال ۴۰۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر فعالیت فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان گفت: مراکز افق محور اصلی فعالیت فرهنگی، قرآنی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تقدیر از خیرینی که با نیات خداپسندانه اموال خودشان را وقف کرده اند، گفت: موقوفات برای مردم است و ما در سازمان اوقاف امانتدار هستیم و باید اموال به دست نیازمندان برسانیم و در اینجا باید از همه مردم به ویژه خیرین عزیز سپاسگزاری کرد.

وی  با اشاره به ایجاد مراکز «افق» در ۱۲ بقعه شاخص استان قم، اظهار داشت: شناسایی خانواده های نیازمند و کمک رسانی به آن ها از برنامه های این مراکز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha