شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انگلیس و دانمارک

حوزه/ در پی اعتراضات مردم انقلابی و تشکل های دانشجویی و تجمع اعتراضی در فرودگاه یزد، سفر سفرای دو کشور دانمارک و انگلیس به بهانه گردشگری به استان یزد و میبد لغو شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، چند روز گذشته پس از اعلام نماینده وزارت خارجه در یزد از سفر دو سفیر دانمارک و انگلیس به استان یزد و میبد، فضای مجازی یزد مملو از اعتراضات کاربران به این سفر و به خصوص سفیر فتنه گر انگلیس به استان یزد بود.

انتشار بیانیه مشترک ۹ تشکل دانشجویی استان، اعتراض آیت الله اعرافی امام جمعه میبد و حجت الاسلام حسنی امام جمعه موقت نسبت به انتخاب میبد به عنوان سفر این سفرا، اعتراض میرمحمدی و جوکار دو نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی و نیز تجمع مردم انقلابی از اقشار مختلف در فرودگاه یزد برای نشان دادن خشم خود در هنگام ورود این سفرا، سبب لغو این سفر شد.

در حالی که سفیر دانمارک زودتر از سفر به یزد منصرف شد؛ برخی منابع خبری اعلام کردند، راب مک ایر سفیر انگلیس برای سفر به یزد به فرودگاه مهرآباد هم مراجعه کرده، اما با اطلاع از گسترش اعتراض‌ها از سفر به یزد منصرف شده است.

ترحمی، معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد به رسانه ها گفت: از آن جایی که این سفر غیررسمی و در قالب سفر سیاحتی و گردشگری بوده، در مورد این سفر هیچ اطلاعی به استانداری داده نشده است.

وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به این اعتراض‌ها از برنامه این سفر اظهار بی اطلاعی کرده و گفته است هیچ هماهنگی انجام نشده است و قرار بوده این سفر با هدف سیاحتی و گردشگری صورت گیرد.

روز گذشته، ائمه جمعه برخی نقاط یزد هم در واکنش به سفر سفرای انگلیس به یزد آن را مشکوک و فتنه انگیزانه خواندند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha