پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دهقانیزاده مسئول دفتر آستان قدس رضوی مهریز-1

حوزه/مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان مهریز گفت: با توجه به اهمیت روضه های خانگی، دفتر آستان قدس رضوی در مهریز در نظر دارد به هر خانه ای که قصد برپایی روضه خانگی دارد، مداح و روحانی خادمیار اعزام کند تا این فرهنگ غنی و با عظمت گسترش یابد.

محمدحسین دهقانی زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در مهریز، درخصوص برپایی روضه های خانگی، اظهار داشت: از آنجایی که روضه های خانگی، منشأ خیرات و برکات بسیاری است، آستان قدس رضوی در نظر دارد با اعزام مداح و روحانی خادمیار و امکانات رایگان در این امر خداپسندانه سهیم شود.

وی افزود: دفتر آستان قدس رضوی در مهریز نیز در این راستا به هر خانه برای برپایی روضه خانگی، مداح و روحانی خادمیار اعزام می کند تا این فرهنگ غنی و با عظمت گسترش یابد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان مهریز با بیان اینکه در سطح شهرستان ۱۹ کانون خادمیاری مشغول فعالیت های فرهنگی و خیری هستند تأکید کرد: یکی از کارهای مؤثری که کانون های محلی می توانند انجام دهند، قرائت زیارت امین الله در مساجد محلات در چهارشنبه شب ها، به عنوان «چهارشنبه های رضوی»، همزمان با قرائت این زیارت در حرم مطهر امام رضا (ع) است.

دهقانی زاده از طرح های در دست اقدام این دفتر یاد کرد و افزود: طرح شکوه مادری ویژه ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) است که در روز ولادت ایشان اجرا می شود و طرح کانون خدمت رضوی که دارای آرم و تابلوی خاص و از ابتدای شهریور ماه مصوب شده است  به زودی راه اندازی می شود. 

وی اظهار کرد: پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب، در ایام شیوع بیماری کرونا به ویژه در ماه مبارک رمضان، با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و مؤسسات خیریه، ۶۰۰ بسته موادغذایی، تعدادی بسته غذای گرم به عنوان کمک های مؤمنانه و سفره مهربانی بین نیازمندان،ذبح ۱۵ رأس گوسفند از محل کمک های خیریان با هزینه ۵۰ میلیون تومان به خانواده های نیازمند تحویل داده شد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان مهریز افزود: به همت تعدادی از خیرین، مسئولین مربوطه و خادمیاران نیکوکار، ستاد جهیزیه رضوی شکل گرفت که در مرحله اول به مناسبت عید سعیدغدیرخم، ۱۵ جهیزیه به دختران نیازمند اعطا شد و بعد از ماه صفر و به مناسبت ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) نیز قرار است ۷۲ جهیزیه دیگر اهدا شود. 

دهقانی زاده پیرامون اجرای طرح سفره مهربانی ۳ گفت: در این طرح، کارت هایی برای تهیه نان متبرک رضوی صادر شده است که مبلغ ۲۲۵ هزار تومان از سوی موقوفه آستان قدس رضوی و ۲۲۵ هزار تومان نیز با کمک خیرین داوطلب و جمعاً ۴۵۰ هزار تومان به هر یک از این کارت ها واریز می شود و سپس به خانواده ای نیازمند هدیه می شود و این خانواده ها می توانند روزانه به میزان ۵ هزار تومان تا سه ماه از این کارت برداشت کنند. 

دهقانی زاده عنوان کرد: خادمیارانی که طبق مصوبات آستان قدس در هر عرصه خدمت، فعالیت فرهنگی نداشته باشند حذف می شوند و خادمیاران فعال می توانند نسبت به رزرو خدمت در بخش صندلی چرخدار در حرم مطهر رضوی اقدام کنند و درصورت تمایل، برای سفر به مشهد مقدس به اتفاق خانواده، می توانند از زائرسرا یا زائرشهر با تخفیف ۳۰درصد بهره مند شوند. 

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که تاکنون اجازه ثبت نام جدید برای خادمیاری صادر نشده است و با توجه به استقبال بالای مردم برای ثبت نام خادمیاری، این افراد داوطلب می توانند با عنوان یاوران رضوی با دفتر آستان قدس رضوی همکاری کنند و در برگزاری مراسم ها مشارکت داشته باشند.

این مسئول در پایان متذکر شد: خادمیاران رضوی باید تراز فرهنگ رضوی باشند و ظاهر و باطن خود را از گناه و گفتار و رفتار ناسالم حفظ کنند؛ چرا که ما خادم الرضا هستیم و این عنوان، حساسیت بالایی دارد، بنابراین خادمیاران رضوی بکوشند تا در خانواده و در بین همسایه ها و افراد محله خود از وقوع جرم و معصیت کاسته شود تا به یاری خداوند، بزهکاری و گناه و معصیت در سطح شهرستان و به تبع آن در سطح کشور کاهش پیدا کند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha