چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سردار حاج علی اصغر حبیبی

حوزه/ سرهنگ حبیبی گفت: تنها راه پیروزی در مقابل دشمن چه در گذشته و چه در امروز، مقتدرانه ایستادن و کوتاه نیامدن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، علی اصغر حبیبی، جانباز و آزاده دفاع مقدس در نشست سیاسی در جمع اساتید، مبلغان و طلاب مدرسه علمیه زهراییه نجف آباد، گفت: ما بعد از چهل سال از گذشت دفاع مقدس باید به این نتیجه رسیده باشیم، فرهنگ دفاع مقدس و ایثارگری شهدا در طول دفاع مقدس، امنیت، آرامش، آسایش، بهداشت و ثروت و هر آنچه بشریت در پی آن است را به دنبال داشته است.

وی به سخنان امام خامنه ای(مدظله العالی) در جمع رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: طبق نظر رهبر معظم انقلاب تحریف هایی در بحث دفاع مقدس صورت گرفته است که باید گفته شود و چیزهایی هم از آن غفلت شده است مانند نقش حضرت امام خمینی(ره) که باید بیشتر بها داده شود.

حبیبی به بیان تحریف های مطرح شده در بحث دفاع مقدس پرداخت و گفت: جنگی که به جمهوری اسلامی تحمیل شد، جنگ جهانی بود و تقریبا تمام کشورها به جنگ با ایران آمدند و نکته مهم این است که به هیچ عنوان ایران شروع کننده جنگ نبود.

وی افزود: در جهانی بودن جنگ همین بس که تنها یک کشور در دفاع مقدس به کمک ایران آمد و اگر ملزومات جنگی، از کشوری تهیه می‌شد چون منفعت آن کشور با فروش چند برابر قیمت در این بود که سلاحی به ما بفروشند؛ این کار را می کردند و در واقع هیچ کمکی به دفاع مقدس ما نداشتند.

حبیبی به جنگ های داخلی قبل از آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: هدف از جلسه ای که در وزارت جنگ آمریکا، بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و مسئولان اروپایی و برخی کشورهای دیگر هم شرکت داشتند، بررسی چگونگی سقوط نظام جمهوری اسلامی و به دنبال آن تجزیه ایران بود. یعنی می خواستند یک کشور یکپارچه‌ قدرتمند به نام ایران در منطقه وجود نداشته باشد و تمام این مسائل و تصمیم گیری‌ها مربوط به سال ۵۷ و ۵۸ و قبل از تحمیل جنگ بود و نتیجه آن برانگیختن آتش تجزیه طلبی مانند خلق عرب در خوزستان یا ترکمن صحرا، کردستان و... شد.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در مقابل تحمیل جنگ اشاره کرد و گفت: دو نظریه جهت مقابله با دشمن وجود داشت؛ نظریه ای که حال جنگ و دفاع نداشتند و معتقد بودند اجازه دهیم دشمن جلو بیاید تا شاید دنیا کاری برای ما بکند و جوامع بین المللی اقدامی کند که این نظریه لیبرال ها و در رأس آنها بنی صدر بود و نظریه دوم که باید با تمام استعداد و قوا و توکل به خدا جلوی دشمن ایستاد و اجازه نداد حتی یک وجب از خاک به دست دشمن بیفتد.

حبیبی، کلام شهید بهشتی در اول جنگ را بیان کرد و گفت: همان گونه که شهید بهشتی گفت: وقتی شیپور جنگ نواخته شود، مرد از نامرد شناخته می شود؛ در جنگ تحمیلیِ ما، مردهایی شناخته شدند که ۱۲ سال بیشتر نداشتند همچون شهید بهنام محمدی، شهید حسین فهمیده، شهید عزیزالهی و ...، اینها ناشی از تربیت بی بدیل حضرت امام در تربیت جوان ها و نشان دادن راه سعادت و سلامت به ایشان بود.

وی تنها راه پیروزی در مقابل دشمن چه در گذشته و چه در امروز، مقتدرانه ایستادن و کوتاه نیامدن معرفی کرد و گفت: هر چه در مقابل دشمن کوتاه بیاییم و تن به خواسته هایشان دهیم دشمن یک قدم جلو می آید و ما را عقب می راند و این تا زمانی پیش خواهد رفت که تمام حیثیت ما را نابود کند و دیگر نامی از ما در جوامع نباشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha