جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جهاد

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی گفت : زمین و درختان هم باید با نظر تحقیقاتی کارشناسان جهاد کشاورزی شناسنامه دار باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی،در دیدار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اصفهان، کشاورزی  و کاشان، صنعت را محور توسعه هر کشوری دانست و ابرازداشت: بدون صنایع تبدیلی و کشاورزی هیچ کشوری  به درستی  اداره نمی شود.

وی به بی توجهی به موضوع کشاورزی در رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: در دوران رژیم ستم شاهی به دلیل آسیب جدی که به کشاوری کشورمان وارد شده بود در مازندران پرتغال روی درخت بدون مشتری می ماند و پرتغال اسرائیلی  در مدارس بین دانش آموزان توزیع می شد.

امام جمعه کاشان افزود: در حالی که توقع بود با پیروزی انقلاب اسلامی به تولیدات و محصولات داخلی  توجه کشاورزی جدی تری بشود ورود محصولات کشاورزی خارجی ،ضمن اینکه مانع صدور محصولات داخلی شد محصولات داخلی را نیز آلوده کرد.

وی افزود: جهاد کشاورزی در ۸ سال دفاع مقدس به حق با در اختیار داشتن مقدم ترین جهبه ، پناهگاههای زیادی برای نگهداری تجهیزات، تانک، نفربر، ادوات جنگی و نیر وهای دفاعی بسیج ساخت.

عضو خبرگان رهبری به وجود نعمات فراوان خدادادی ،تنوع محصولات و اراضی حاصل خیز در کشورمان اشاره کرد و گفت : گوشه ای از کشورمان سراغ نداریم که  خداوند متعال نعمت خودش را کم گذاشته باشد.

وی ،به پتانسیل بسیار بالای کشاورزی در منطقه کاشان اشاره کرد و گفت : چهار فصل بودن کشاورزی و برداشت ۵۰ نوع محصول از مهمترین پتانسیل های کشاورزی این شهرستان می باشد.

وی افزود: گلاب قمصری که مقدس ترین نقاط دنیا کعبه مکرمه را قبل از انقلاب هم در پوشش خودش داشت از منطقه کاشان بود.

آیت الله سلیمانی ، با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی نباید بدون  نظر جهاد کشاورزی  باشد گفت : اگر بنا باشد در زمین تغییر کاربری ایجاد شود باید با نظر محوری ، فنی ، کارشناسانه و دلسوازنه  جهاد کشاورزی صورت گیرد.

وی با تاکید بر شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی گفت : زمین  و درختان هم باید با نظر تحقیقاتی  کارشناسان جهاد کشاورزی شناسنامه دار باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه صدها هزار شناسنامه قلابی در کشور داریم افزود: شناسنامه اراضی  قلابی کشاورزی در طبیعت  غیرممکن است  و مانند شناسانه دار کردن افغانی ها نیست که با ورد به کشورمان شناسنامه های قلابی بگیرند.

وی با بیان اینکه سیستم های تصمیم گیرنده در تغییر کاربری اراضی باید وارد عمل شوند افزود : ما به جای خدمت به اراضی کشورمان خیانت کردیم  و در دل  طبیعت  و جنگل  به بهانه خانه ویلایی  جنگل  ها را تخریب کردیم  و شهرک  ساختیم.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه وظیفه جهاد کشاورزی با پشتیبانی محیط زیست  و دستگاههای اجرایی  شناسنامه  دار کردن  اراضی ، بوته ها،  نهال ها و درختان است افزود: افتخار جمهوری اسلامی ایران این بود که رزمندگان دفاع مقدس با ایثار و فداکاری اجازه نداند یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیافتد.

وی افزود:  نباید خاک  کشورمان که استعداد فراوان در کشت محصولات متنوع دارد به جای بهره وری با تغییر کاربری  از دست بدهیم.

امام جمعه کاشان به  سخنان روز گذشته  مدیر عامل آبفای کاشان در هدر رفتن ۵۵  درصد  پساب  کاشان اشاره کرد و گفت :  چرا  ۵۵  درصد پساب آب این شهر کویری که  در دولت احمدی نژاد با مخالفت انتقال آب خزر از سمنان  به کاشان  روبروشد  باید هدر رود ؟

وی، با بیان اینکه با بحران مدیریت آب در کشورمان روبرو  هستیم تصریح کرد: با مدیریت  درست  باید آبهای پساب شهری  را در صنعت  و کشاورزی مصرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان با انتقاد از تبدیل   شدن باغات  و اراضی  زیبای کشاورزی قمصر به ساختمانهای بلند مرتبه  خاطرنشان کرد :  چرا باید قمصری که  در دهه چهل  زمین های زیبا  و سرسبزی  را که زیر کشت گل محمدی  داشت با ساخت ساختمانهای بتونی محل تاخت و تاز عناصر غیربومی  شود و آرزوی زمین های گل و گلاب را  این شهر در کتابهای تاریخی مشاهده کنیم.

شایان ذکر است در پایان این دیدار از زحمات  مهندس کافی زاده  رئیس سابق  جهاد کشاورزی کاشان مهندس مظلومی به عنوان ریس جدید این اداره معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha