شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیرحوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: حوزه های علمیه باید طلابی تربیت کنند که به عنوان کادر نظام و کنشگر اجتماعی حضور فعال در جامعه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام محمدجواد قائمی در اجلاسه مدیران ناحیه ۱ مدارس علمیه خواهران مازندران ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، بیان کرد: طلاب حوزه های علمیه باید ضمن شناخت فرهنگ اصیل حسینی، مروجان خوبی برای این ارزشها در کنار عمل به آن باشند.

وی افزود: امروزه یکی از نکته های مورد توافق و تاکید همه برنامه ریزان اجتماعی برای توسعه نظام این است که هیچ گاه دو محیط شبیه به هم نیستند؛ بنابراین ممکن است یک طلبه با یک مشکل مشترک در دو مدرسه باشد ولی یک نسخه برایش فایده نداشته باشد، لذا باید تبادل آرا انجام شود تا بتوانیم مشکلات را در کنار هم برطرف کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: مدیران مدارس علمیه خواهران استان باید این جلسات را مورد توجه و اهتمام قرار داده و حضور فعال داشته باشند و نظرات و ایده های خود را جهت طرح در نشست های بعدی ارسال کنند.

حجت الاسلام قائمی ادامه داد: برگزاری اجلاسه مدیران و تبادل آراء امری ضروری بوده و سبب رفع برخی از مشکلات مشابه در مدارس می شود و یکی از آثار آن گنجاندن دروس اقتضائی در بحث آموزش مدارس است که نتیجه آسیب شناسی مشکلات در نشست مدیران و گلایه آنها از همخوان نبودن برخی از دروس طلاب با نیاز جامعه بوده و قطعا اجرای آن فوائد و آثار خوبی برای مدارس خواهد داشت.

وی گفت: سیاست حوزه علمیه خواهران، واسپاری امور به مدیریت های استانی و مدارس است که یکی از این موارد، واگذاری چارت آموزشی است؛ لذا باید مدیران با همفکری و تباد نظر در این جلسات نسبت به این چارت به توافق برسند تا بین همه مدارس علمیه استان به صورت متحدالشکل اجرا شود؛ همچنین این نشست ها باید طوری برنامه ریزی شود تا مدیران در امور آموزشی، فرهنگی و غیره ارائه نظر کرده و هم پوشانی در مورد مسائل مختلف مانند تاسیس مراکر تخصصی و غیره صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: مدیران باید در این نشست ها ایده پردازی داشته و ملاحظه ای از ارائه سند و نظر نداشته باشند؛ زیرا ممکن است در کوتاه مدت این برنامه ها اجرایی نشود، ولی قطعا در بلندمدت تاثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران باید با استفاده از منابع موجود و پایدار تمام تلاش خود را به کار گرفته و طلاب را طوری تربیت کنند تا به عنوان کادر نظام، مادر خانواده و کنشگر اجتماعی در جامعه فعال بوده و مشکلات شهر و استان خود را برطرف کنند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha