پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علمیه الزهرا(س)کلاردشت؛ زن عاشورائی

حوزه/ حجت الاسلام احسانی نیا گفت: زنان تربیت یافته عاشورایی، پاسدار و مبلغ دین و ارزش های اسلامی هستند که بانوان امروز با الگوگیری از آنان می توانند بستری برای رشد و بالندگی خانواده فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام رضا احسانی نیا در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت ضمن تسلیت اربعین حسینی، گفت: زن حقیقتی است که در طول تاریخ، فراز و نشیب‌های فراوانی را تحمل کرده و از زنده به گور شدن تا خدایی شدن را به خود دیده و هویت آن در حقیقت هویت جامعه است که احترام به این قشر و کمالات و خدمات بی پایان او، ارزش گذاشتن به تمام اقشار جامعه است.

وی با بیان این که نقش زنان در حادثه خونبار عاشورا بی‌بدیل بود، خاطرنشان کرد: روحیه مقاومت و تحمل زنان در مقابل شهادت مردان اسلام در کربلا از درسهای نهضت عاشورا بود که اوج صبوری در رفتار زینب کبری(س) جلوه گر شد.

کارشناس دینی تصریح کرد: آموزش صبر و مقاومت حماسه عاشورا در زنان آگاه و مبارز متجلی شده و در طول جنگ تحمیلی زنان مبارز و فداکار انقلاب اسلامی ایران نشان دادند که آموزش صبر و مقاومت را از شیرزنان کربلا به خوبی آموخته اند.

استاد حوزه ادامه داد: افشاگری بانوان از جنایات یزیدیان که به معنای پاسداری از خون شهدا بود به دو صورت خطبه و گفت‌وگوهای پراکنده صورت پذیرفت و اگر پیام رسانی حضرت زینب(س) و بقیه زنان نبود، امروز حماسه عاشورا به این روشنی برای شیعه تجلی نمی کرد و چه بسا آن واقعه عظیم عقیم می ماند.

وی تاکید کرد: یکی از مسائل مهمی که در هر جنگی مورد توجه بوده است، روحیه دادن به جنگاوران است که در جنگ های صدر اسلام و در جنگ های دیگر، زنان این امر را بر عهده داشتند و در کربلا نیز حضور بانوان در جبهه به رزمندگان روحیه می بخشید و همسران و مادران شهدا آنها را تشویق به یاری امام معصوم می کردند.

زن عاشورایی بهترین الگو برای بانوان جامعه است

حجت الاسلام احسانیان بیان کرد: رسیدگی به بیماران و مداوای مجروحان از دیگر نقش های زنان در حماسه عاشورا است که نقش پرستاری و مراقبت حضرت زینب(س) از امام سجاد(ع) یکی از این نمونه هاست.

وی درس دیگر زنان قهرمان در کربلا را حفظ ارزشهای دینی و اعتراض به هتک حرمت خاندان نبوت و رعایت عفاف و حجاب در برابر چشم های آلوده دانست و اعلام کرد: زنان اهل بیت(ع) با آنکه اسیر بودند و لباس ها و خیمه هایشان غارت شده و با وضع نامطلوب در معرض دید تماشاچیان بودند، اما اعتراض کنان، بر حفظ عفاف تاکید داشتند.

استاد حوزه تصریح کرد: زن عاشورایی تربیت یافته مکتبی است که حامل و مبلغ دین و ارزش های اسلامی بوده و نه تنها  فرهنگ دینی را خوب می شناسد، بلکه زبان گویای آن نیز هست و ترویج دین را از خانواده اش آغاز کرده و فرزندانی پرورش می دهد که عاشقانه در راه پاسداری از ارزش های دین جانبازی می کنند.

حجت الاسلام احسانیان با اشاره به این که زن امروز باید در مسیر تسلیم و رضای الهی گام برداشته و در سخت ترین مصیبت ها جز زیبایی نبیند که این، آخرین منزل سالکان الی الله است، خاطرنشان کرد: همچنین زن امروز با الگوگیری از زنان عاشورایی باید در اصلی ترین هسته اجتماع؛ یعنی خانواده، بستری مناسب برای رشد و بالندگی همسر و فرزندان فراهم آورد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha