پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیرکل دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران؛ نشست با دانش آموختگان مازندران

حوزه/ مدیرکل دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ساز و کار و زیرساخت‌های لازم جهت فعالیت دانش‌آموختگان نخبه و فعال مدارس علمیه خواهران جهت دریافت طرح‌های فرهنگی، اجتماعی و غیره در جامعه باید فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، آقای برگستان در نشست با مدیران مدارس علمیه خواهران مازندران و دبیران کانون‌های دانش‌آموختگان دارای کد ثبت سمن این استان، بیان کرد: کانون دانش‌آموختگان بعد از رسیدن اعضا به حد نصاب می‌تواند به‌ صورت سازمان مردم‌نهاد به کار خود ادامه دهد تا علاوه بر برخورداری از مزایای حقوقی سمن‌ها، در سطح شهرستان‌ها، استان و کشور دیده‌شده و پروژه‌های فرهنگی به دانش‌آموختگان فعال سمن‌های مدارس علمیه خواهران واسپاری شود.

وی افزود: باید شرایطی فراهم کنیم تا آثار و فعالیت خواهران طلبه در جامعه دیده شود؛ لذا مدیران و اعضای هیئت امناء باید در خصوص اهمیت کانون دانش‌آموختگان و ضرورت فعالیت آن‌ها در قالب سمن‌های رسمی توجیه شوند.

مدیرکل اداره دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: کانون دانش‌آموختگان جایگاه حقوقی داشته و باید مستقل از مدارس علمیه خواهران اداره شود و نباید دست آن‌ها در اجرائی کردن برنامه‌ها بسته شود؛ هرچند نظارت و همراهی مدیر و فراهم کردن فضا و امکانات لازم جهت فعالیت دانش‌آموختگان می‌تواند در پیشبرد اهداف این کانون‌ها مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما کانون‌هایی داریم که در قالب سمن‌های مردم بدون دریافت حتی یک ریال از مدارس علمیه خواهران فعالیت کرده و با همکاری سازمان‌ها و دریافت پروژه‌های مرتبط با اهداف خود و بودجه‌های فرهنگی اجتماعی، سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون سرمایه و آورده دارند.

برگستان تأکید کرد: ساز و کار و زیرساخت‌های لازم جهت فعالیت دانش‌آموختگان نخبه و فعال مدارس علمیه خواهران جهت دریافت طرح‌های فرهنگی، اجتماعی و غیره باید در جامعه فراهم شود تا ضمن شناسایی معضلات در جامعه، مشکلات جامعه را آسیب‌شناسی و برطرف کنیم.

وی در ادامه نحوه ثبت سمن در سامانه وزارت کشور و پیگیری کار را تشریح و بر ضرورت فعالیت تمامی کانون‌های دانش‌آموختگان استان‌ها در قالب سمن رسمی و ثبتی تأکید کرد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha