پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام شکریان

حوزه/ حجت الاسلام شکریان با تأکید بر اینکه مفاهیم تبلیغی باید متناسب با نیاز روز جامعه باشد، گفت: امروز استفاده از روش های نوین در حوزه تبلیغ یک امر اجتناب ناپذیر است.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران با تقدیر از تلاش ها و فعالیت های گروه های تبلیغی و جهادی در بحران های اجتماعی و سواحل استان و با اشاره به وجود برخی محدودیت های مختلف در حوزه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی طی چند ماه گذشته و اخیر بخاطر شیوع ویروس منحوس کرونا، اظهار داشت: متاسفانه طی ماه های گذشته و اخیر با شیوع این ویروس منحوس، محدودیت هایی برای برگزاری برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی ایجاد شده است که تحت تاثیر این شرایط است.

وی در ادامه با اشاره به تدبیر هوشمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری مراسم لیالی قدر و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، افزود: رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و درمانی از سوی عزاداران و برنامه ریزی دقیق هیئات مذهبی در این ایام نشان داد که حتی در این شرایط می توان با رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه ها برنامه های فرهنگی و دینی را برگزار کرد.

حجت الاسلام شکریان با تاکید بر الگو گرفتن سایر بخش های جامعه از فعالیت های حوزه فرهنگ دینی در شرایط بحران ویروس کرونا، تصریح کرد: علیرغم تمام تلاش های رسانه ای و مجازی دشمنان و برنامه ریزی آنان در ماه های قبل از محرم و صفر برای ایجاد دوگانگی سلامت و عزاداری در جامعه، هیئت های مذهبی، فعالان فرهنگ دینی و تبلیغی و ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی ثابت کردند در رعایت این دستورالعمل ها و شیوه نامه ها از سایر بخش های دیگر جامعه مصمم تر و دقیق ترند و بارها هم مراکز نظارتی و بهداشتی به این موضوع اذهان کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تبلیغ در این برهه از زمان و استفاده از روش ها و تکنولوژی های نوین در حوزه تبلیغ، تاکید کرد: ابزارهای تبلیغی روز به روز در حال رشد و پیشرفت هستند و باید برای ترویج و تبلیغ مفاهیم حوزه دین هم از این تکنولوژی ها بهره گرفت و از ظرفیت رسانه ملی و دیگر رسانه های دیداری و شنیداری باید استفاده کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حوزه تبلیغ  را در این شرایط بحرانی بسیار اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید مسلح به ابزار روز تبلیغی باشند و از ظرفیت فضای مجازی و استفاده از تولید محتوای جذاب و اثرگذار برای تبلیغ آموزه های اسلام و مکتب تشیع بهره برداری کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، تبلیغ را میراث ارزشمند نبی مکر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت دانست و بیان داشت: تبلیغ دین و تربیت دینی جامعه، مسئولیت بسیار مهم و یک رسالت الهی است و باید برای تبیین اسلام ناب و گسترش آن و بینش و ارزش های اسلامی و الهی تلاش و همت مضاعف داشت.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که سرمایه گذاری در این عرصه به طور حتم آثار و برکات ارزشمندی را در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های لازم به منظور تقویت فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در جامعه استفاده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه در شرایطی که بنگاه های دروغ پراکنی دشمن، شبانه روزی علیه دین و ارزش های انقلاب به بمباران تبلیغاتی مشغول است، تقویت فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در جامعه یک ضرورت است، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و وجود برخی محدودیت ها در جامعه باید از سایر ابزارهای تبلیغی برای بیان معارف دین در جامعه استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha