جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه

حوزه/ حوزه وظیفه دارد ضمن تقویت بعُد بین المللی، بین الادیانی و بین المذاهبی، برای نهادینه شدن بعُد معرفتی تمدنی اربعین هم تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری پیش از ظهر امروز در نشستی که با موضوع سبک زندگی توحید و اربعینی در سالن مرحوم آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: در این چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب جهت گیری به سمت تمدن نوین اسلامی را تعیین کردند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، با بیان اینکه داشتن نگاه تمدنی به دین، امر تخیلی نیست و اربعین می تواند این نماد باشد، اظهار داشت: چرا که اربعین بزرگترین تبلور و ظهور همه ویژگی های بشری و از همه مهمتر این که در یک مقیاس کوچک و در زمان خاص اتفاق می افتد.

وی با اشاره به رسالت حوزویان در بحث اربعین گفت: حوزه وظیفه دارد، ضمن تقویت  بعُد بین المللی، بین الادیانی و بین المذاهبی، برای نهادینه شدن بعُد معرفتی  تمدنی اربعین هم تلاش کند، چرا که این مسئله برکاتی دارد، از جمله اینکه سبب امیدواری در بین مردم جهان می شود.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه اظهار داشت: اگر این اتفاق بیفتد و در مقیاس اربعین نیز بتوانیم شعارهای عدالت خواهی را محقق کنیم، توانسته ایم گام موفقی در عرصه عدالت خواهی در سبک زندگی امام حسین(ع) به خصوص در بحث اربعین در جهان برداریم.

وی افزود: باید کاری کرد اربعین تبدیل به نماد عدالت و صلح خواهی و تمدن سازی در جهان شود.

خاطرنشان می شود سخنران اصلی این نشست حجت الاسلام محمد حسین طاهری، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) بود که به موضوع سبک زندگی اربعینی پرداخت.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید جلیل IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    0 0
    سلام وقت بخیر در مقابل نژاد پرستی جهان غرب یکتا پر ستی اسلام ناب محمدی را تبلیغ کنیم چه نیکوست راههای وافق این هدف تعالی را بیان کنند
  • سید جلیل IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    0 0
    سلام اربعین خود بخود جهانی است زیرا مطابق برفطرت انسانها است چه نیکوست راهبرد و افق این قله عظیم را برای مردم ودانشمندان جهان تبیین کنیم. با کمال تشکر