شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست سبک زندگی توحید و اربعینی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که ویروس کرونا، دست ساز صهیونیزم جهانی برای تعطیل کردن مراسم معنوی است، اظهار داشت: این قوم تلاش کرده با تعطیل کردن مراسم معنوی در دنیا و تعطیل کردن فرهنگ، مردم را به فضای مجازی روی بیاورد تا بهتر بتوانند همه ادیان و مردم جهان را به کنترل خود در بیاورند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین طاهری، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) در نشستی که با موضوع سبک زندگی خدایی در ادیان توحیدی با تاکید بر شعائر دینی (اربعین حسینی) که به همت مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در سالن مرحوم آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه در قم و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به موضوع سبک زندگی اربعینی و شبیه بودن انسان به خدا، گفت: شبیه خدا بودن، مسئله ای است که در قرآن و حتی در تورات تأکید شده است و این دسته از ادیان هم معتقدند که انسان از عظمت الهی برخوردار بوده و روح آن آسمانی است.

وی افزود: شبیه بودن یعنی انسان از نظر روحی و معنوی می تواند به جایگاه بسیار والایی برسد و این مسئله مهمی است که اسلام هم به آن اشاره دارد.

این محقق با بیان اینکه انسان در رسیدن به مقام والا مخیر و آزاد است و  ادیان الهی معتقد به شریعت می باشند، گفت: اینها معتقدند که شعائر نشانه زیست مؤمن و عمل به آن شرط است.

حجت الاسلام  طاهری با بیان این که همه ادیان معتقد به انسان کامل  می باشند، عنوان کرد: از نظر اینها انسان صالح کسی است که دارای ایمان و عمل خالص باشد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهارداشت: یهودیان معتقدند رسیدن به مقام کامل در این دنیا وجود ندارد و در جهان دیگر اتفاق می افتد، ولی مسیحیت معتقدند انسان اگر خودش را تماما وقف خدا کند، یعنی در عمل به قوانین ملزم باشد، می تواند انسان کامل باشد لذا این امر در این دنیا میسر خواهد بود. 

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره)  افزود: ادیان معتقدند عمل  و ایمان شرط در انسان کامل است و مهمتر این که از نظر آنها مراد از عمل صالح، اخلاق است.

این محقق با بیان این که فرق مهم دین اسلام و سایر ادیان در مفسّر است  گفت: در اسلام شخصیت های چون اهل بیت(ع) بودند که دین را تفسیر و تبیین کردند، ولی در سایر ادیان این موارد نبوده است.

وی بیان داشت: اما از نظر اسلام انسان کامل پیامبر(ص)، معصومین (ع)و... می باشند و انسان کامل کسی است که در هر حال در عمل، زبان و گفتار پیرو اهل بیت(ع) و دین باشد و هر چه از سوی خدا به او می رسد، راضی باشد و کوچکترین گله و شکوائیه ای نکند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نمونه امام حسین(ع) نمونه ای از انسان کامل است، اظهارداشت: معتقدیم این امام مظهر انسان کامل می باشد، چرا که در همه حال توانسته برای جهانیان الگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که مهمترین نکته در سیره زندگی امام حسین(ع) عدالت و آزادی خواهی او است، افزود: این امام همام مرزها را در نوردیده چرا که ایشان دنبال صلح خواهی و عدالت بودند و این سخن ایشان نیاز امروز بشر است و روی همین اساس همه ادیان طرفدار این همام می باشند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) با بیان این که پیاده روی اربعینی توانسته نقطه اتصالی بین ادیان الهی ایجاد کند، چون در آن عشق محور و همین مسئله مورد تأکید ادیان الهی است، گفت: مهمترین جمله ای که می توان در مورد اربعین بیان کرد، این است که اربعین نماد عشق ورزی و صفا است و به همین دلیل می تواند الگوی تقریبی و مصداق دیالوگ بین الادیانی باشد.

این محقق افزود: اربعین می تواند حتی خلأ معنویت در دنیای امروز را پر کند چرا که مصداقش امام حسین(ع) است و در شرایط فعلی باید کاری کرد مدل اربعین و عدالت خواهی راه اندازی شود.

وی بیان داشت: مکتب امام حسین خاموشی ندارد و اربعین حتی می تواند نماد صلح خواهی و عدالت خواهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که ویروس کرونا، دست ساز صهیونیزم جهانی برای تعطیل کردن مراسم معنوی است، اظهار داشت: این قوم تلاش کرده با تعطیل کردن مراسم معنوی در دنیا و تعطیل کردن فرهنگ، مردم را به فضای مجازی روی بیاورد تا بهتر بتوانند همه ادیان و مردم جهان را به کنترل خود در بیاورند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) با بیان این اما در مقام مقابله، ما حوزویان نباید ساکت بمانیم و باید حرکت هایی برای زمینه سازی ظهور و .... انجام دهیم، اظهار داشت: با درک بهتر فضای مجازی و استفاده بهتر و بهینه تر از آن می توان این تهدید را تبدیل به فرصت کرد و قلب های مردم جهان را به دین و اسلام و مسئله مهدویت و ظهور آماده تر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha