شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست معاونان حوزه علمیه خواهران یزد

حوزه/ اعضای نشست شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان یزد ارتقای ابعاد علمی، معرفتی، بصیرتی، جهادی، معنوی، اخلاقی را در مدارس علمیه برای حضور اجتماعی مؤثر بانوان طلبه در جامعه خواستار شدند.

رؤیا دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، اظهار داشت: ششمین و هفتمین نشست شورای پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال جاری با حضور اساتید و اعضای نشست و مدیر حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

وی افزود: در این نشست ها طراحی بسته های ۲۰ واحدی دروس اقتضائی ویژه طلاب سطح دو با حضور اساتید بررسی شد و عناوین مصوب این جلسه طرح اولیه بازنگری در چهار محور تبلیغ، مهارت ها، شبهات و بصیرت بود که اعضا نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: اعضای شرکت کننده خواستار تغییر در روند نظام آموزشی و طراحی دروس با توجه به دروس دیگر شدند و بیان کردند: بهتر است به ابعاد علمی، معرفتی، بصیرتی، جهادی، معنوی و اخلاقی بیشتر پرداخته شود و ابتدا به تربیت نفس پرداخت تا بتوان در حیطه اجتماع هم وظیفه را به خوبی عمل نمود.

خانم دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح که در راستای نهادینه کردن، نظام مند و هدفمندکردن دانش های فراگرفته شده خواهد بود توسط اعضای جلسه مصوب شد تا دوره های مهارتی به صورت کارورزی برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز جامعه بانوان استان یزد مصوب شد، طلابی در زمینه پاسخگویی به سؤالات فقهی به صورت تخصصی آموزش ببینند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: در این جلسه که در راستای طراحی دروس اقتضائی برگزار شد یکی از مصوبات تهیه بسته ترکیبی از نیاز علمی و منطقه ای و گزارش آن به مرکز بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha