یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رریا دهقانی فیروزآبادی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: امسال با دریافت ۵۲۰ اثر پژوهشی از بانوان طلبه استان توانستیم نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی را به ثبت برسانیم.

رؤیا دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، با ارائه گزارشی از درخشش فعالیت حوزه های علمیه خواهران استان یزد در دوازدهمین جشنواره علامه حلی خبر داد.

وی ادامه داد: تعداد۵۲۰ اثر توسط طلاب خواهر این استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته،۱۴۱ اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی راه پیدا کرده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد، ادامه داد: از مجموع تعداد آثار ارسالی ۶ پایان نامه، ۵۹ تحقیق پایانی و ۴۶۵ مقاله است که قریب به ۴۰ صاحب رتبه امتیاز ۸۵ به بالا شدند که برای بررسی رتبه کشوری، آثار به دبیرخانه مرکزی قم‌ارسال خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی،تصریح کرد: امسال با دریافت ۵۲۰ اثر توانستیم نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی را به ثبت برسانیم و امیدواریم با ارتقای سطح کیفی مقالات شاهد درخشش بانوان طلبه یزدی در جشنواره استانی و کشوری باشیم.

وی، یکی از اهداف مهم برگزاری جشنواره را گسترش فرهنگ پژوهش با مشارکت اساتید و طلاب مدارس علمیه حوزه های علمیه  خواهران عنوان کرد.

معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اظهار کرد: امیدواریم با اتخاذ تدابیری بتوانیم جلسات تخصصی با رویکرد تربیت پژوهش محور برگزار کنیم و پژوهشگران را به سمت انجام پژوهش مورد نیاز جامعه هدایت کنیم.

دهقانی فیروزآبادی افزود: دوازدهمین جشنواره علامه حلی در اواخر آذر ماه انجام خواهد شد و به برگزیدگان لوح تقدیر همراه با جوایزی اهدا می شود.

وی تصریح کرد: دوازدهمین جشنواره علامه حلی در راستای گسترش فرهنگ پژوهش و تقدیر از پژوهشگران جوان حوزه‌های علمیه سراسر کشور، هر ساله با همکاری معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و براداران در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: موضوعات بخش ویژه این دوره از جشنواره شامل؛ «بیانیه گام دوم انقلاب» و «الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت » است که از مجموع آثار ارسالی طلاب خواهر استان یزد بیش از ۴۷۳ اثر به جشنواره ارسال شده است و ارزیابی اجمالی آثار توسط هیئت داوران در حال اقدام است.

دهقانی فیروزآبادی خاطر نشان کرد: با توجه به تعداد کل آثار ارسالی(۵۲۰ اثر اولیه)، در سال ۱۳۹۹ رشد ۸۵ درصدی از نظر ثبت آثار نسبت به سال قبل را دارا هستیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha