جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته بسیج

حوزه/ استاد حوزه در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، گفت: مکتب بسیج با مکتب عاشورا و امام حسین(علیه السلام) گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم مهدیه صادقی در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، به مناسبت هفته بسیج، با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل به بیان سلحشوری های بسیجیان در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: جوانان دلیر ایران به صورت خودجوش و تحت تشکل های بسیجی، به سوی جبهه ها شتافتند و با تقدیم خون پاک خود، نهال نوپای انقلاب را آبیاری کردند.

استاد حوزه افزود: بسیج، در نظام جمهوری اسلامی ایران، نه به عنوان یک واحد نظامیِ صرف، بلکه به عنوان یک مکتب فرهنگی، ارزشی و شجره طیبه ای که بین همه اقشار مردم ریشه دوانده، مطرح می شود.

کارشناس مذهبی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب(مدّظلّه العالی) بسیج را متشکّل پاک ترین، فداکارترین و آماده ترین جوانان کشور در راه اهداف عالیِ مملکت و به کمال رساندن کشور برشمرد و آگاهی، بصیرت نسبت به مسائل و نیازهای کشور را از ویژگی های ممتاز این قشر عنوان کرد.

خانم صادقی با اشاره به لبیک بسیجیان نسبت به فرمایشات ولایت فقیه در رزمایش همدلی، آن را نشان دهنده آمادگی کامل آن عزیزان در رفع مشکلات و بحران ها دانست و تأکید کرد: آگاهی، تعهّد و بصیرت و دغدغه مند بودن و اقدام به موقع، مهم ترین شاخصه بسیجی است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدّظلّه العالی)، اظهار داشت: بسیجی، مجموعه ای است که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطرجمع می کند؛ بنابراین هر کس که ویژگی های فوق را داشته باشد حتی اگر عضو هیچ سازمان و نهادی نباشد، بسیجی به تمام معناست.

استاد حوزه، الگوسازی کشورهای دیگر از فعالیت های بسیجِ ایران اسلامی را نشان دهنده ثمربخش بودنِ فعالیت های این عزیزان ذکر کرد به طوری که این الگوگیری را در حزب الله لبنان، فاطمیون افغانستان، حشدالشعبی و حیدریون عراق و زینبیون پاکستان به خوبی می توان مشاهده کرد.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: مکتب بسیج، گره خورده با مکتب عاشورا و امام حسین(علیه السلام) است، لذا به تأسی از آن حضرت، مقاومت، ایستادگی، دوری از ذلّت، حرکت به جلو و اوج گرفتن را آموخته است.

خانم صادقی افزود: بسیجی آیه «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ» را سرلوحه کارهایش قرار می دهد، پس در عرصه نظامی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، بین المللی و ... رُعب و وحشت بر دل استکبار جهانی افکنده، با اعتماد به یاری خداوند، در برابر همه مشکلات با روحیه جهادی، اقدام می کند.

وی در پایان تأکید کرد:  بسیجی در فعالیت مجازی، سبک زندگی، انتخاب همسر و همه امور زندگی در راستای رضایت حق تعالی حرکت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha