جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان طلبه یزدی

حوزه/ رئیس بسیج طلاب و روحانیون یزد گفت: طلاب بسیجی در هر عرصه ای که حضور دارند جهاد است و اکنون در تمام عرصه ها از جمله فرهنگی، سیاسی، ورزشی، علمی و تبلیغ حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام مهدی قره چاهی در نشست مجازی بانوان طلبه مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها که به مناسبت میلاد امام حسن عسکری علیه السلام و هفته بزرگداشت بسیج برگزار شد، این مناسبت ها را تبریک گفت.

وی اظهار داشت: برای تعریف از بسیج باید به کلام امام خمینی رحمت الله علیه، پدید آورنده این شجره‌ طیبه‌ استناد نمود؛ امام راحل در ۵ آذرماه ۱۳۵۸ دستور تشکیل بسیج را اعلام کرد «مملکتی که ۲۰ میلیون جوان دارد، باید ۲۰ میلیون ارتش داشته باشد»، یعنی هر بسیجی امروز و دیروز یک ارتشی است که دشمنان از او می ترسند.

رئیس بسیج طلاب و روحانیون یزد تصریح کرد: در سال ۱۳۶۷ امام راحل فرمان تشکیل بسیج طلاب و دانشجویی را صادر فرمودند «بسیج مدرسه‌ عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروان آن اذان شهادت و رشادت سر دادند و نامشان را در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند».

حجت الاسلام قره چاهی برخی از ویژگی های امام راحل را اسلام‌شناس، عارف و دانشمند برشمرد و افزود: حضرت امام خمینی رحمت الله علیه می فرمودند «من به صفا و خلوصِ بسیجیان غبطه می خورم و از خداوند متعال می خواهم که مرا با بسیجیان محشور کند».

وی بسیجی واقعی را اخلاق مدار، در صحنه و پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی دانست و گفت: امام راحل فرمودند اگر مسئولین نظامِ اسلامی از شما بسیجیان غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت و غفلت از ایجاد ارتش ۲۰ میلیونی یعنی سقوطِ در دامِ ابرقدرت های جهانی که امروز دنبالِ نابودی اسلام‌اند».

رئیس بسیج طلاب و روحانیون یزدی تفکر بسیجی را برگرفته از عاشورا خواند و افزود: طلاب در هر عرصه ای حضور دارند و فعالیت می کنند جهاد است.

حجت الاسلام قره چاهی خاطرنشان کرد: سرچشمه بسیح  از عاشورا گرفته شده و بسیجیان فداکار برخاسته‌ از مردم و برای مردمند و در بسیج، اقشار متعددی مانند قشر بسیج طلاب و دانشجو حضور دارند که اولین رسالت آنان در دهه نخستین پیروزی انقلاب اسلامی حضور در هشت سال دفاع مقدس بود که از استان یزد ۱۳۱ شهید طلبه و دانشجو تقدیم انقلاب شده است.

وی دومین عرصه‌ فعالیت یک بسیجی را  افتخاراتِ علمی برشمرد و تصریح کرد: طلاب بسیجی از فرصت حضور در حوزه علمیه برای تولید علم استفاده کنند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر استان یزد برخی دیگر از عرصه های حضور طلاب بسیجی را حضور در صحنه های سیاسی از جمله انتخابات، انجام کار فرهنگی، کمک به مستضعفان و درماندگان، عرصه تولید، عرصه ورزش و ...برشمرد.

حجت الاسلام قره چاهی بیان کرد: یک طلبه مبلغ و مبلغه در کنار تبلیغ باید هنرمند بوده و علاوه بر درس، رعایت تقوا و تهذیب از مسائل روز کشور و بین‌الملل هم مطلع باشد تا در عرصه کار فرهنگی و در مواجهه با تهاجم فرهنگی به موقع عمل نماید.

وی با اشاره به حضور ۹۰ نفر از طلاب جهادی در تغسیل اموات کرونایی، گفت: طلاب بسیجی با تفکر جهادی مشغول انجام این واجب هستند و عده ای نیز در بیمارستان ها و تهیه بسته های معیشتی مشغولند.

­حجت الاسلام قره چاهی به علت بقای انقلاب اسلامی و وظایف طلاب در حفظ آن، اظهار داشت: عامل مهم بقای انقلاب اسلامی بسیج و فرهنگ بسیجی است زیرا در فتنه‌های متعدد از اول انقلاب تاکنون، فتنه‌های دهه‌ی ۵۰، ۶۰، ۷۰، ۸۰ و دهه‌ی ۹۰ فرهنگ بسیجی توطئه ‌های ‌دشمنان داخلی، منافقین داخلی و منافقین خارجی ‌را خنثی کرد و انقلاب اسلامی را از تهدیدات نجات داد.

وی با بیان این که خدمت جهادی بسیجیان هیچ معادلی ندارد و قابل معامله نیست و دارای برکات زیادی است، ادامه داد: بسیج مؤلفه‌ قدرت در کشور ما محسوب می شود و مجاهدت و تلاش در بسیج بی‌مانند  و رسیدنِ به مقام ۷۲ تن از یاران اباعبدالله‌الحسین‌(علیه‌السلام) است.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون یزد خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی دین و انقلابش را حفظ می کند و این گفتمان بسیج از حضرت‌ زهرا سلام‌الله‌علیها به نسل امروز رسیده است  که  باید برای دفاع از ولایت از جان و فرزند و هستی گذشت.

وی هشدار داد: امروز دشمن دنبالِ دین زدایی و ناامید کردن مردم  و به ویژه طلاب است و نقش اول بسیج  بصیرت است و بسیجی در عرصه‌ های مذکور مخصوصا حلقه های صالحین باید بصیرت افزایی نماید.

حجت الاسلام قره چاهی گفت: بی بصیرتی باعث خروج برخی خواص از لشکر حق شد و بهترین راه  بصیرت، کلامِ رهبری مکتبِ ولایت است.

وی مؤلفه دیگر بسیجیان را شجاعت، جسارت و عمل با بصیرت دانست و افزود: وقتی بسیجی راه را خوب شناخت برای هر حادثه‌ای آماده است و در زمان اهانت دشمنان به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌ وآله و مقدسات و ولایت با عمل، زبان و قلم خود وارد صحنه شده  است و اقداماتِ دشمن را از بین می برد.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون یزد، مؤلفه دیگر بسیجیان را اتصال امت و ولایت نام برد و افزود: مهم ترین دلیل استمرار انقلاب و نظام که باید به این بستر کمک کرد چرا که دشمن می خواهد همه‌ مسائل و مشکلات اقتصادی، گرانی‌ها، بی تدبیری های دولت و مسئولین را از سمت ولایت نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می داند که امتِ متصل به ولایت شکست ندارد و اگر در این عرصه بتوان به امت متصلِ ولایت کمک کرد؛ هیچ وقت شکست وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است، این نشست به همت پایگاه مقاومت کوثریه و همکاری معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام الله علیها شهر یزد همراه با مراسم جشن ویژه هفته بسیج به صورت مجازی برگزار شد و با پخش برنامه های ویژه از طرف طلاب ادامه یافت و در پایان از بسیجیان فعال این عرصه تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha