سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سیما سادات لاری

حوزه/ سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فوت ۴۸۳ بیمار کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مجموع مبتلایان کووید ۱۹ به ۸۸۰ هزار نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر سیما سادات لاری اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۴ آذر ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۸۰۱ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که خوشبختانه تاکنون ۶۱۷ هزار و ۷۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت:  ۵۸۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری همچنین افزود: تاکنون پنج میلیون و ۸۷۱ هزار و ۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با بیان این که استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha