سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بسیج مداحان، خیمه گاهی است برای همه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که با فعالیت های اثرگذار دینی و فرهنگی و اقدام به موقع از اسلام و انقلاب دفاع می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز  در دیدار ویدئوکنفرانسی با اعضای شورای بسیج مداحان استان آذربایجان شزقی با تاکید بر ارج نهادن به مداحان پیشکسوت و توجه به جوانان این حوزه، گفت: این تشکل مردمی باید با توسعه فرهنگ و تفکر بسیجی بین مداحان در راستای تحقق بخشی به منویات رهبری، آمادگی خود را برای دفاع همه جانبه از انقلاب تقویت کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به وجود ۷۸۹ شهید مداح و ۴۰ هزار بسیجی مداح در کشور، افزود: این ظرفیت بزرگ فرهنگی می تواند در راستای گفتمان انقلاب موج آفرین و خنثی ساز اثرات سوء هجمه های جنگ نرم دشمنان باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیج در هیئت های حسینی باید ارتقاء یابد، بیان داشت: همانطور که در مواقع حساس این قشر مردمی نشان داده است، می توان با تفکر بسیج فرهنگ غنی اسلام را در جامعه جاری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر کادرسازی و نیروپروری در بسیج مداحان، ادامه داد: تربیت کادر تراز انقلاب و ارتقای کمی و کیفی محتوای مداحی ها و همچنین محتواسازی مجالس اهل بیت عصمت و طهارت باید جزء اولویت های بسیج مداحان باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مداح را یک شخصیت نخبه خواند و گفت: بسیج مداحان باید خیمه گاه عاشورائیان و چتری برای همه مداحان باشد تا فعالیت های فرهنگی سازماندهی شود.

امام جمعه تبریز افزود: در تشکل بسیج مداحان باید برای جذب هیئتی ها از طرح و ابتکارات نو بهره بگیریم و در شرایط کرونا از فرصت بوجود آمده در فضای مجازی نهایت استفاده را بکنیم.

وی با تقدیر از فعالیت های خیرخواهانه هیئت های حسینی و مداحان اهل بیت در ایام کرونا، گفت: هیئت های حسینی با نیت های خیر در بین افراد و خانواده های بی بضاعت و آسیب پذیر که درآمدشان در این ایام به خطر افتاده است کمک های معیشتی توزیع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در کلام امام و رهبری، بسیج یک جریان و تفکر فعال و نماد درخشش بصیرت است، گفت: بسیج محصور به دوران دفاع مقدس و روز بحران نیست، بلکه بسیج در همه عرصه ها نقشی اثرگذار دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی تحمیلی دشمنان، تفکر بسیج راه علاج کشور است، تاکید کرد: گرانی های افسارگسیخته ربطی به تحریم ها ندارد، بلکه در سایه بی تدبیری مسئولان اقتصادی کشور و فرصتی طلبی عده ای برای ایجاد نارضایتی عمومی شاهد گرانی ها و افزایش قیمت کالاها هستیم، که البته با تفکر بسیج در برابر فشار تحریم ها و فرصت طلبی ها می توان ایستاد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha