جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پوستر رسانه رضوی

حوزه/ اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با هدف گسترش و ترویج آموزه‌ها و فرهنگ والای رضوی از سوی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

محسن هوشمند، دبیر اجرایی اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، درباره این جشنواره گفت: گسترش و ترویج آموزه‌ها و فرهنگ والای رضوی در عرصه‌های مختلف، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی، حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی، ارتقای سطح کمی و کیفی آثار رسانه‌ای در حوزه معارف رضوی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، وقف و نذر رضوی و خدمت رضوی از جمله محورهای این جشنواره است، افزود: تبیین و بررسی نمودهای مختلف فرهنگ و آموزه‌های سیره وجود مبارک حضرت امام رضا(ع) در محصولات رسانه‌ای با تأکید بر بررسی نسبت مفاهیم بنیادین و مسائل روز با آموزه‌های رضوی به‌ ویژه در حوزه انقلاب اسلامی، جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت یکی از محورهای مهم این جشنواره است که در آن دنبال می‌شود.

دبیر اجرایی اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) ادامه داد: زائر و زیارت رضوی: تبیین، تجلیل و نمایش آثار و برکات زیارت امام رضا(ع) در زائرانی که به اشکال مختلف حضوری و غیرحضوری(زیارت از بعید) با بارگاه منور رضوی ارتباط برقرار می‌کنند با تأکید بر پویش جهانی چهارشنبه‌های امام رضایی و زائران غیرایرانی از دیگر موضوعاتی است که در محور زائر زیارت رضوی بیان‌شده است.

هوشمند با بیان اینکه در محور وقف و نذر به دنبال بررسی آثار و برکات موقوفات و نذورات به ساحت مقدس امام رضا(ع) و ترویج سنت حسنه وقف و نذر هستیم، بیان داشت: همچنین در خدمت رضوی با هدف تبیین و بررسی مفهوم خدمت کریمانه در سیره رضوی و بررسی نمودهای عینی آن در عرصه‌های مختلف، خدمات آستان قدس رضوی در کنار ترویج خدمت کریمانه به نیازمندان به نام مبارک امام رضا(ع) در جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) پیگیری می‌کنیم.

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با اشاره به اینکه این جشنواره در ۴ بخش رسانه‌های خبری، صوتی و تصویری و مجازی برگزار می‌شود، افزود: در بخش رسانه‌های خبری و تحلیلی با تمرکز بر تولیدات خبری و تحلیلی مطبوعات، نشریات، خبرگزاری‌ها و هم‌چنین بخش‌های خبری صداوسیما در محورهای خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، گزارش خبری تلویزیونی و رادیویی، اینفوگرافی و عکس خبری برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش رسانه‌های صوتی و تصویری با تمرکز بر تولیدات رسانه‌های صوتی و تصویری با تأکید بر محتواهای تولید و پخش‌شده در رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی و بین‌المللی مانند برنامه تلویزیونی، برنامه رادیویی، نماهنگ تلویزیونی، مستند تلویزیونی و طرح برنامه رادیویی و تلویزیونی برگزار می‌کند.

هوشمند با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی توجه اصلی بر تولیدات کاربران در بستر فضای مجازی است، افزود: محصولات تولیدشده در قالب‌بندی متناسب با فضای مجازی مورد توجه خواهد بود. بر این اساس این حوزه شامل موشن گرافی، پادکست، طرح بازی و نرم‌افزار و وقف مجازی مورد توجه خواهد بود.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در اولین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) تا ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام فرمایند، برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان اسفندماه ۹۹ خواهد بود.

همچنین علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه جشنواره امام رضا(ع) به آدرس مشهد، بولوار سجاد، سجاد ۱، مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با شماره تماس ۰۵۱۳۷۶۴۲۳۵۴ ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha