سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تغسیل اموات کرونایی در تکاب

حوزه/ همزمان با شیوع کرونا، گروه جهادی شهید ابراهیم هادی توسط طلاب و روحانیون شهرستان تکاب راه اندازی شد و ضدعفونی معابر، توزیع ۴ هزار بسته معیشتی، ۱۰ هزار غذای گرم بین نیازمندان و توزیع آب میوه، شربت عسل و عرقیات گیاهی بین کادر درمان از اقدامات این گروه است.

حجت الاسلام وحید زایری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان غربی با بیان این‌که از روز اول شیوع ویروس کرونا طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب به صورت جهادی و بسیجی وار، وارد میدان مبارزه شده‌اند، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا گروه جهادی شهید ابراهیم هادی در مدرسه علمیه رسول اکرم تکاب تشکیل شد و معابر، خیابان ها و کوچه های روستاها و مناطق حاشیه شهر را که در معرض خطر بود، ضدعفونی کرد و در روزهای نخست این کار مستمرا ادامه داشت.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم تغسیل اموات کرونایی، طلاب و اساتید مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب با هماهنگی مسئولین مربوطه اقدام به تغسیل، تکفین، اقامه نماز بر پیکر اموات کرونایی و دفن آن ها کردند.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب افزود: در مرحله سوم گروه جهادی شهید ابراهیم هادی شهرستان ضمن حضور در بیمارستان شهدای تکاب، به توزیع میوه، آب میوه، شربت عسل و عرقیات طبیعی در بین بیماران کرونایی و کادر درمان اقدام کردند که همچنان همچنان ادامه دارد و طی نامه ای که به اداره بهداشت، طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) آمادگی خود را برای حضور در بیمارستان و کمک به کادر درمان اعلام کرده اند.

وی تصریح کرد: تاکنون با همکاری دفتر امام جمعه شهرستان تکاب، و پایگاه بسیج طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) و دیگر نهادهای مربوطه بیش از ۴ هزار بسته معیشتی، فرهنگی و لوازم بهداشتی و ماسک بین نیازمندان توزیع شده است.

حجت الاسلام زایری، توزیع بیش از ۱۰ هزار غذای گرم در ماه مبارک رمضان را از دیگر اقدامات مدرسه علمیه تکاب عنوان کرد و گفت: با همکاری دفتر امام جمعه در دهه سوم ماه مبارک رمضان، هر روز بیش از هزار غذای گرم طبخ و بین نیازمندان توزیع می شد و همچنین حدود ۱۰ دام زنده ذبح و گوشت آن ها در بین مستمندان توزیع گردید.

وی با بیان این که تمام برنامه ها و مراسمات مذهبی این مدرسه در فضای باز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شده است، گفت: دروس این مدرسه با شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری و اختیاری با رعایت دستور المعل‌ های بهداشتی برگزار می شد و طلاب مخیر به حضور در کلاس ها و یا رفتن به منزل و پیگیری کلاس ها به صورت مجازی بودند و آن‌هایی که حضوری را می پذیرفتند، در فضای مدرسه قرنطینه می شدند و تمام خریدها و امورات طلاب هم توسط مسئولین مدرسه صورت می پذیرفت و تاکنون هیچ یک از طلابی که در فضای مدرسه بودند به بیماری کرونا مبتلا نشده اند.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب به مضرات مجازی شدن دروس هم اشاره کرد و بیان داشت: حضور طلاب در محیط مدرسه و استفاده از اساتید، در تربیت آن ها بسیار مؤثر است و با مجازی شدن دروس این امکان کاهش پیدا می کند و البته اساتید مدرسه هر روز در مدرسه حاضر می شوند و طلاب به صورت انفرادی می توانند از مشاوره و نکات اخلاقی آن ها استفاده کنند.


 




 

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha