جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام زایری

حوزه/ حجت الاسلام زایری با بیان این که هدف سقیفه کنار زدن ولایت و امامت و تبدیل آن به خلافت بود، گفت: فتنه ۸۸ دعوای انتخاباتی نبود، بلکه جریانی بود که سالها برای از بین بردن انقلاب و مقابله با ولایت و رهبری برنامه ریزی کرده بود و به بهانه کردن انتخابات پا در میدان گذاشتند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، حجت الاسلام وحید زایری، شامگاه دوشنبه در مراسم شام شهادت حضرت زهرا (س) که در حسینیه مدرسه علمیه رسول اکرم (س) تکاب برگزار شد با اشاره به فرازهایی از خطبه فدک حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: دفاع حضرت زهرا سلام الله علیها از امیرالمومنین علی علیه السلام صرفا به خاطر اینکه شوهرش باشد، نبود، بلکه دفاع از حریم امامت و ولایت بود که هدف دشمن هم کنار زدن آن و تبدیل به خلافت بود. حضرت با شجاعت در مقابل دشمنان اسلام ایستادند و در این راه به عنوان اولین شهید ولایت جانش را از دست دادند.

وی در ادامه به قضایای فتنه ۸۸ اشاره کرد آن را امتداد جریان سقیفه دانست و گفت: فتنه سال ۸۸ دعوای انتخاباتی نبود، بلکه جریانی بود که سالها برای از بین بردن انقلاب و و مقابله با ولایت و رهبری برنامه ریزی کرده بود و به بهانه کردن انتخابات پا در میدان گذاشتند.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب افزود: هدف جریان فتنه براندازی نظام، انقلاب و رهبری بود و مردم ایران اسلامی با بصیرت خود، این فتنه را خاموش کرده و با ولی امر مسلمین تجدید بیعت کردند و به خاطر همین ۹ دی ۸۸ به عنوان روز بصیرت نامگذاری شد.

وی در پایان تصریح کرد: ما طلاب در کنار درس حوزوی باید بصیرت داشته باشیم و این امر قطب نمای حرکت دین است و در طول تاریخ افراد بزرگی به خاطر عدم بصیرت به سوء العاقبة مبتلا شدند و در جامعه امروزی هم افرادی که به خاطر نبود عمق تفکر دینی و اسلامی از قطار انقلاب و ولایت پیاده شده و مسیر را گم می کنند و در آغوش استکبار قرار می گیرند و دوستداران ولایت و اسلام را ناراحت کرده و دشمنان را خوشحال می کنند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha