جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میاندوآب

حوزه/ از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، گروه جهادی محبان ولایت از سوی حوزویان میاندوآب راه اندازی و با مشارکت طلاب جهادی اقدام به تولید و توزیع بیش از ۲۲ هزار ماسک و بسته معیشتی میان نیازمندان کردند.

حجت الاسلام اصغر جلالی، مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) میاندوآب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان غربی، به فعالیت های مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان میاندوآب اشاره کرد و اظهار داشت: از نیم سال دوم سال تحصیلی گذشته با شیوع ویروس کرونا کلاس ها به صورت مجازی برگزار شد، اما در سال جاری دروس پایه های ۲، ۳ و چهار به صورت حضوری و بقیه درس های پایه پنج تا ده نیز به صورت مجازی برگزار شد و با تشدید شرایط و دستورالعمل های بهداشتی همه کلاس ها غیرحضوری برگزار می شود.

وی با بیان این که ۱۸۰ طلبه در سطوح یک، دو و سه در مدرسه علمیه امام رضا (ع) میاندوآب مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: فایل های صوتی دروس در ایام کرونا ضبط و در شبکه های مجازی بارگذاری می شود و آن دسته از طلاب که ساکن روستا بوده و دسترسی به اینترنت ندارند، و در مراجعت به شهر، فایل های دروس را دریافت و بعد از استماع، خلاصه جلسات را مکتوب کرده و به اساتید ارسال می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب تصریح کرد: کادر مدرسه و اساتید، هر روز در مدرسه حاضر شده و طلابی که در مورد دروس خود و دیگر مباحث، سوالاتی داشته باشند می توانند به صورت انفرادی به مدرسه مراجعه کرده و از اساتید استفاده کنند.

وی ادامه داد: در تربیت طلاب تذکرات اخلاقی نقش اساسی دارد و با توجه به مجازی شدن دروس، این مطالب در فضای مجازی به آن ها ارائه می شود و در مواردی که نیاز به حضور داشته باشد، طلاب در مدرسه حضور پیدا می کنند و تذکرات لازم و نکات اخلاقی به آن ها ارائه می شود.

حجت الاسلام جلالی گفت: برخی مراسمات مذهبی از جمله مراسمات ماه رمضان، محرم و صفر و هفته های دفاع مقدس و وحدت به صورت حضوری و برخی ها هم به صورت مجازی برگزار شد و به دلیل شیوع کرونا مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام رضا (ع) لغو و به سال دیگر موکول شد.

وی به فعالیت های جهادی طلاب و روحانیون میاندوآب در مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: گروه جهادی محبان ولایت در شهرستان به همت مدارس علمیه خواهران و برادران و دفتر امام جمعه میاندوآب راه اندازی و طلاب و روحانیون از اول شیوع ویروس کرونا وارد میدان مبارزه با کرونا شدند و در مرحله اول به صورت مستمر به ضدعفونی معابر و خیابان های شهری پرداختند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) میاندوآب به راه اندازی کارگاه تولید ماسک و دستکش در این مدرسه اشاره کرد و افزود: با خرید دستگاه تولید دستکش، کارگاه آن در مدرسه با کمک دفتر امام جمعه راه اندازی شد و بیش از ۱۰ هزار دستکش تولید و بین مردم توزیع شد، همچنین به همت مدرسه علمیه امام رضا علیه السلام و الزهراء (س) این شهرستان، ۲۰ هزار ماسک تولید و بین مردم توزیع شده است.
 

وی توزیع ۲ هزار بسته معیشتی و تغسیل اموات کرونایی را از دیگر اقدامات گروه جهادی محبان ولایت میاندوآب عنوان کرد و بیان داشت: دو هزار بسته معیشتی و حدود ۳ هزار و پانصد کیلو مرغ با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و خیرین تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است؛ البته با توجه به شیوع کرونا و آسیب پذیر بودن طلاب از این کمک ها به آن ها هم اهدا شد، همچنین طلاب و روحانیون میاندوآب با حضور در آرامستان این شهرستان به تغسیل، تکفین، اقامه نماز و تدفین اموات کرونایی اقدام کردند و این امر همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام جلالی در پایان به تهیه آب میوه و توزیع آن در بیمارستان میاندوآب توسط طلاب این شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰۰ عدد کارت هدیه با همکاری امام جمعه میاندوآب میان نیازمندان در ایام کرونا توزیع شده است.
 

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha