جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رؤیا دهقانی

حوزه/معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری ۳۴کرسی آزاداندیشی و نشست علمی پژوهشی در نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸خبر داد و گفت: اکثر کرسی های آزاد اندیشی با موضوع کرونا مورد استقبال طلاب قرار گرفته است.

رؤیا دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، با تبریک دهه کرامت و میلاد علی بن موسی الرضا(ع) اظهارداشت: در ایام کرونا فضای مجازی زمینه را برای ورود و بهره گیری هر چه بیشتر از حضور اساتید متخصص به خصوص در زمینه پژوهش فراهم کرده است.

دهقانی با اشاره به طرح دروس پژوهش محوری هم ردیف با آموزش گفت: اساتید هر درس باید نسبت به تدریس دروس مهارت آموزی پژوهشگری اشراف کامل ومهارت کافی را کسب نمایند.

وی تصریح کرد: سامانه «سیما» بهترین بستر برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، نشست ها، کارگاه و ... است و برای ارتقای سطح علمی کرسی ها  می توان از اساتید کشوری هم دعوت کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: مطرح کردن موضوعات روز و کاربردی می تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد. تاکنون ۱۹ کرسی در زمینه کرونا و ۱۵ کرسی و نشست در موضوعات دیگر برگزار شده است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این که کرسی ها متناسب با موضوعات روز برگزار شده است، اظهار کرد: بدون کرسی های آزاد اندیشی رشد اجتماعی، علمی و فکری امکان ندارد و موضوعات متناسب با کرسی و رویدادهای سال به مدارس ارسال شده است.

وی اهم موضوعات کرسی های آزاداندیشی و برخی نشست ها را شامل«آیا کرونا شر است؟»،«کرونا و ارتباط آن با علائمآخر الزمان و ظهور»، «کرونا عذاب یا امتحان الهی؟»، «موضوع بررسی حکم روزه داری در شرایط بیماری فراگیرکرونانسبت به افراد مستعد»، «آیاروزه داریدر ایام شیوع کروناآری یا خیر؟»،«کرونا امتحان الهی یاعذاب الهی»، «آرماگدون و علایم ظهور»، «ولایت مطلقه فقیه آری یاخیر؟»، « کرونا و ضیافت افطاری آری یا خیر؟»، « کرونا و ارتباط آن با آخر الزمان»، «تأثیر کرونا بر دینداری»، «کرونا با مرگ سفیدی که یکی از علائم ظهوراست (با رویکرد کلامی)»، «ولایت فقیه بله یا خیر؟ پاسخ به شبهات ولایت فقیه » و ...برشمرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد برخی دیگر از فعالیت های معاونت پژوهش را برگزاری کارگاه مقاله نویسی عنوان کرد و افزود: این کارگاه با حضور حجت الاسلام اسلام پور، ویژه معاونان پژوهش برگزار شد. در این کارگاه مراحل نوشتن مقاله علمی پژوهشی با رویکرد مسئله شناسی آموزش داده شد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به دریافت مجوز فصلنامه  آیینه اخلاق به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گستره کشوری، گفت: شماره اول این فصلنامه ویژه بهار منتشر شد و شماره دوم با انتشار فراخوان ارسال مقاله به مدارس فرستاده شده است.

وی از دیگر برنامه های معاونت پژوهش را برگزاری سومین دوره مجازی تربیت تدوینگر متون از سوی مرکزمدیریت قم عنوان کرد و گفت: هدف از این دوره آشنایی اساتید با مؤلفه های تکنولوژی آموزش و طراحی آموزشی و کتب درسی است که  از استان یزد بیست و هشت نفر واجد شرایط حضور در این دوره را دارند و لازم است مدیران برای شرکت هر چه بهتر اساتید و اهتمام به این امر تأکید نمایند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha