دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر ترحمی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس، رعایت بهداشت برای پیشگیری از بیماری را به دلیل وجوب مقدمه واجب، واجب دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد، پذیرای دکتر ترحمی دبیر ستاد کرونای استان، بود.

در ابتدای این دیدار، گزارشی از حضور و فعالیت گروه های جهادی طلاب و روحانیون در زمینه مقابله با کرونا، توسط حجت الاسلام و المسلمین شمس، ارائه شد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به آیه شریفه «وَلَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَی التَّهْلُکَةِ» بر اهمیت و تأثیر بهداشت، بر زندگی دینوی و اخروی تاکید کرد و گفت: براساس این آیه شریفه، ضرورت رعایت بهداشت برای پیشگیری از هلاکت استنباط می شود و از آن جهت که مقدمه واجب، واجب است، رعایت بهداشت و پیشگیری از بیماری برای حفظ جان مسلمانان واجب می باشد و کوتاهی در این زمینه که باعث به خطر افتادن جان انسان ها می شود، جایز نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس، جهت پیشگیری از بیماریهای واگیردار به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت حقوق شهروندی و رعایت حق الناس، تأکید و سفارش کرد.

در ادامه دکتر ترحمی، دبیر ستاد کرونای استان یزد، ضمن قدردانی از فعالیت ها و زحمات حوزه علمیه استان در ایام بیماری کرونا در پیشگیری از شیوع این بیماری و ضدعفونی معابر و تقسیم بسته های بهداشتی در اوایل شیوع این بیماری، از همکاری استانداری برای نشر احادیث و معارف بهداشتی در مساجد و اماکن مذهبی خبر داد.

معاون سیاستی امنیتی استانداری یزد در ادامه گفت: با توجه به برگزاری موفق دوره «مراقبت های معنوی و تبلیغ بالینی» توسط حوزه علمیه استان برای روحانیون جهادی، خواستار برگزاری این دوره در همه ادارات و ارگان ها شد.

حضور نماینده ای از حوزه علمیه یزد، در ستاد کرونای استان، از مصوبات این جلسه بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha