جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر ابراهیم سلمانی

حوزه/ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بیماری کرونا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از ۷۰ درصد در اسفند و فروردین ماه، به کمتر از ۴۰ درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، دکتر ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای شهریور تاکنون ۷ مورد فوتی کرونا در شهرستان ابرکوه به ثبت رسیده است که در مقایسه با جمعیت ۳۰ هزار نفری این شهرستان، قابل توجه است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: در یک هفته گذشته ۴۰ مورد بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان ابرکوه گزارش شده است که متأسفانه ۳ نفر از این بیماران جان خود را از دست داده اند.

دکتر سلمانی افزود: در هفته گذشته در شهرستان میبد، موارد بستری بیش از دو برابر افزایش یافته و موارد سرپایی نیز افزایش قابل ملاحظه ای داشته است و وضعیت این شهرستان نیز در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: گزارش ها حاکی از آن است که تعداد موارد بستری در شهرستان تفت نیز در حال افزایش است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به افزایش امار مبتلایان به کرونا در استان، افزود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی از ۷۰ درصد در اسفند و فروردین ماه، در حال حاضر به کمتر از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر سلمانی با اشاره به جدال نفس گیر و تلاش شبانه روزی هشت ماهه کادر بهداشت و درمان با این ویروس، گفت: از ابتدای همه گیری کرونا ۶۳۱ نفر از کادر بهداشت و درمان استان یزد به این بیماری مبتلا شده اند.

وی ادامه داد: ۴۷ پزشک، ۴۱۴ پرستار، ۱۰۵ نفر از پرسنل بهداشتی و ۶۵ نفر از سایر پرسنل استان در دام کرونا اسیر شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تأکید کرد: بیمارستان های استان آمادگی لازم برای مقابله با این بیماری را دارند و نگرانی در مورد تخت بستری در استان وجود ندارد ولی همشهریان برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان لازم است شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر سلمانی گفت: برای این که به زندگی عادی بازگردیم باید زنجیره انتقال بیماری در استان قطع شود و این مهم با پوشیدن ماسک، شست و شو و ضدعفونی دست ها و حضور نیافتن در اجتماعات محقق می شود  و آگاه باشیم در شرایط فعلی، خانه امن‌ترین جای دنیا است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha