پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس به تشریح برنامه‌های روز اربعین حسینی پرداخت که با توجه به عدم برگزاری این راهپیمایی باشکوه، می‌تواند بخشی از دلتنگی دوستداران خاندان عصمت و طهارت را التیام بخشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با بیان اینکه امسال متأسفانه راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی را که هرساله با حضور میلیون‌ها زائر برگزار می‌شد، نداریم گفت: برای اینکه بتوانیم بخشی از این دلتنگی خود را رفع کنیم راهکارهای بسیاری را می‌توان ارائه داد که بهترین مطالب را در این خصوص، مقام معظم رهبری در صحبت‌هایشان مطرح کردند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه یکی از راهکاری رفع دلتنگی در روز اربعین حسینی، برگزاری روضه‌های خانگی است افزود: با برگزاری مراسم روضه‌های خانگی با حضور اعضای خانواده و رعایت تمام موارد بهداشتی می‌توانیم با خواندن زیارت روز اربعین برای تمامی اعضا، این غم را به‌نوعی کاست.

وی با تأکید بر اینکه امسال می‌توانیم توجه ویژه‌ای به نیازمندان داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال‌های گذشته هزینه‌ای را به مراسمات روضه امام حسین (ع) اختصاص می‌دادیم و چون امسال این مراسمات را به خاطر شیوع کرونا نمی‌توانیم برگزار کنیم، می‌توان آن را به خانواده‌های نیازمند اختصاص داد و بخشی از مشکلات این افراد را مرتفع ساخت.

شمس در پایان با بیان اینکه دولتی‌ها نیز می‌توانند اقدامات ارزنده‌ای در روز اربعین حسینی در سطح شهر برگزار کنند افزود: اجرای صوتی زیارت اربعین در سطح شهر توسط شهرداری و ارگان‌های مختلف از جمله مواردی است که می‌تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha