شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار با طلاب مهریز

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد با حضور در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مهریز، با مدیر، اساتید و طلاب این مدرسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد با حضور در مدرسه علمیه شهرستان مهریز با مدیر، اساتید و طلاب حوزه علمیه این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شمس به روایتی از امام صادق(ع) که فرمودند: «اِذا اَرادَ اللُه بِعَبْدٍ خَیْراً زَهَّدَهُ فِی الدُّنْیا وَ فَقَّهَهُ فِی الدّینِ وَ بَصَّرَهُ عُیُوبَها وَ مَنْ اُو تِیَهُنَّ فَقَدْ اُوتِیَ خَیْرَ الدُّنْیا وَ الاخِرَةِ» اشاره کرد و بیان داشت: تفقه در دین دو بال دارد، بال تحصیل و بال تهذیب که هر کدام از این دو بال وجود نداشته باشد انسان در دین فقیه نخواهد شد.

وی در ادامه این حدیث، در مورد زهد چنین گفت: زهد به این معنا نیست که دنیا نداشته باشید و از آن فاصله بگیرید و دوری نمایید بلکه زهد به این معناست که به دنیا و متعلقات دنیوی رغبتی نداشته باشید و انسانی که به دنیا رغبت نداشته باشد می تواند به راحتی از دنیا و متعلقاتش بگذرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس با بیان اینکه زهد و تفقه در دین باعث می شود انسان نسبت به دنیا آگاه و بصیر شود، افزود: انسان زاهدی که فقیه شد خداوند متعال به او بصیرت و آگاهی داده و عیوب دنیا را به او نشان خواهد داد که یکی از عیوب آن بی وفایی دنیاست و دنیا به کسی وفا نکرده است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در پایان با تاکید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری کلاس های حضوری، از زحمات مدیر، کادر و اساتید حوزه علمیه شهرستان مهریز تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha