جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیریت زمان

حوزه/ مشاور و استاد حوزه علمیه خواهران یزد گفت : در شرایط کنونی مدیریت زمان مهم و لازم است و کسب آن نیاز به آموزش و مهارت دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، خانم فاطمه یوسفی، در نخستین نشست مشاوره ای در جمع طلاب جدید الورود مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، با تقسیم بندی امور زندگی به سه دسته اجباری، مورد نیاز و مورد علاقه اظهارداشت: هیچ کدام از امور روزمره را نمی توان کنار گذاشت از طرفی با تعدد و تنوع فعالیتها، انسان دچار چالش می شود که گاه آنها را فراموش می کند و گاه دچار استرس و نگرانی می شود.

وی با بیان این نکته که علت ناتمام بودن بعضی از کارها،کمال گرا بودن فرد است، گفت: با اتمام بسیاری از امور، حس خوشایندی حاصل می شود که با روحیه و انگیزه بالا می توان اهداف دیگر زندگی را دنبال کرد.

مشاور و استاد حوزه علمیه خواهران یزد، مدیریت زمان را در برخورد با چالش های زندگی مؤثر دانست و افزود: هدف گذاری، لازمه مدیریت زمان است و مدیریت صحیح زمان، نیاز به  کسب آموزش و مهارت های لازم دارد همچنان که شاد بودن، ارتباط با دیگران و غیره احتیاج به مهارت دارد.

خانم یوسفی تفکر درباره کارهای انجام شده،کارهای  در دست اقدام، دید مردم نسبت به انسان پس از مرگ و امور هیجان انگیز  از دیدگاه خود را از اموری مطرح کرد که می تواند انسان را در هدف گذاری مناسب و موفق یاری دهد.

وی توجه به امور روزانه، یادداشت کردن مهم ترین وظایف، ایجاد برنامه زمانی مناسب و بهینه کردن برنامه را چهار گام موثر در برنامه ریزی موفق عنوان کرد و ادامه داد: در صورت دقت در انجام صحیح سه گام اول در گام چهارم هم موفق خواهید بود.

مشاور و استاد حوزه علمیه خواهران یزد، در گام اول و توجه به امور روزانه،توجه به نحوه سپری کردن زمان، زمان صرف شده برای ایاب و ذهاب، عادت های زندگی،کاهش زمانهای تلف شده و برنامه ریزی از شب قبل برای هر روز را مهم و ضروری برشمرد و در گام دوم بر یادداشت کردن امور مربوط به هر روز،توجه به امور کوچک و بزرگ و تجزیه و تحلیل فهرست، تاکید کرد.

وی در تبیین گام سوم برنامه ریزی موفق، تهیه جدول برنامه، اختصاص دادن هر زمان به کاری، زمان بندی امور در بخش های طولانی تر از زمان قابل تصور، چاپ کردن برنامه و مشخص کردن هر فعالیتی با رنگ خاص را مطرح و بر انعطاف داشتن برنامه ها برای گنجاندن امور غیرقابل پیش بینی تاکید کرد.

کارشناس مذهبی  از موارد قابل توجه در گام چهارم بهینه کردن برنامه، توجه به میزان انرژی صبح، عصر و شب، ایجاد مهارت های مورد نیاز برای دستیابی اهداف و آزمایش برنامه زمانی را برشمرد و در پایان طلاب را به برنامه ریزی اصولی، صحیح، انعطاف پذیر و قابل اجرا از اول سال تحصیلی جدید ترغیب کرد تا در سایه هدف گذاری و برنامه ریزی مناسب، از همه لحظات زندگی بهره و لذت کافی برده شود.

انتهای پیام/                                                                                                                                                                    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha