جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس ، مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس گفت: طلاب باید برنامه‌ریزی دقیقی در طول ساعات شبانه‌روزی خود برای مطالعه و درس خواندن داشته باشند، چراکه نظم در تحصیل به شکوفایی استعدادهای علمی آن‌ها کمک بسزایی می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه یزد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت ایام سوگواری عزاداری اباعبدالله الحسین و همچنین تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید، با اشاره به شاخصه‌های طلبه موفق، اظهارداشت: از نگاه من، زمان‌شناسی و موقعیت سنجی نخستین ویژگی است که طلبه باید به آن مسلط شود؛ یعنی بداند در چه زمانی قرار گرفته و باید متناسب با آن، چه اقداماتی را انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد، برنامه‌ریزی جهت اجرای برنامه‌های آموزشی با هدف ارتقای سطحی علمی را دیگر شاخصه‌های طلبه موفق خواند و بیان کرد: طلاب باید برنامه‌ریزی دقیقی در طول ساعات شبانه‌روزی خود برای مطالعه و درس خواندن داشته باشند، چراکه نظم در تحصیل به شکوفایی استعدادهای علمی آن‌ها کمک بسزایی می‌کند.

وی، با بیان اینکه هدف اصلی حوزه‌های علمیه، تربیت فرمانده برای اردوگاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) است، گفت: طلبه با معیارهایی که هدفش نهایی آن فرماندهی در اردوگاه امام زمان(عج) است، باید برنامه‌ریزی جامع و کلانی را در موضوعات مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس در پایان تصریح کرد: مادامی که یک طلبه نتواند خود را تربیت کند، نخواهد توانست جامعه را به‌سوی تمدن نوین اسلامی سوق دهد؛ پس با توکل و توسل به خدا و اهل‌بیت(ع) و در ضمن خودسازی و تلاش برای پیشرفت علمی و پژوهشی، برنامه کلانی را برای ساختن جامعه در طراز انقلاب آماده و در تلاش برای پیاده‌سازی اهداف مدنظر باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha