پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مریم حسن پور

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: پویش بزرگ «به تو از دور سلام» همراه با قرائت زیارت اربعین و «پویش یادش به خیر» ویژه بانوان طلبه استان یزد اجرایی می شود.

خانم مریم حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، به اجرای برنامه‌هایی ویژه اربعین حسینی از سوی حوزه علمیه خواهران استان یزد اشاره و بیان کرد: پویش بزرگ «به تو از دور سلام» با قرائت زیارت اربعین، برگزاری موکب جاماندگان اربعین به صورت نمادین همراه با رعایت پروتکل‌بهداشتی و پاسخگویی به سؤالات شرعی، برپایی نمایشگاه کتاب اربعین، تهیه آثار محتوایی فضای مجازی مانند عکس‌نوشته، تهیه کلیپ، اینفوگرافی با محوریت اربعین حسینی از برنامه‌ های حوزه علمیه خواهران استان یزد است.

حسن‌پور از برگزاری مسابقه طرح «چهل روز چهل حدیث از امام حسین(ع)» خبر داد و گفت: همچنین پویش «یادش به خیر» با مرور خاطرات و تصاویر پیاده‌روی اربعین سال‌های گذشته از سوی حوزه علمیه خواهران استان در حال اجرا است.

وی افزود: تهیه بسته‌های معیشتی، برپایی موکب مجازی با پذیرایی بسته‌های معنوی، مسابقه طراحی عکس نوشته با شعار ویژه اربعین ۱۳۹۹ با عنوان «حسین سفینةالنجاه»، تهیه پوستر اعمال اربعین و بارگذاری و نشر در فضای مجازی، توزیع گوشت قربانی در بین نیازمندان و طبخ و توزیع غذا در شب و روز اربعین از دیگر برنامه‌های این مناسبت است.

این مقام مسئول مسابقه «هر چه می‌خواهد دل تنگت بگو» را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: در این مسابقه، دل‌نوشته‌ای با توجه به شرایط کرونایی که نمی‌توان با پای جسم به زیارت رفت بلکه با پای دل باید به زیارت برویم به نگارش درآورده می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد:‌ به مناسبت ایام عزاداری اربعین حسینی، مراسم روضه‌خوانی در مدرسه علمیه خواهران سیدالشهدا(ع) واقع در بلوار پاسداران شهر یزد ویژه خانواده‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از روز دوشنبه، ۱۴ مهرماه آغاز و تا ۱۶ مهرماه، هر شب از ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابوالفضل IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    0 0
    عالی