جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانواده

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: فصاحت و بلاغت کلام امام سجاد(ع)، قیام اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا را ماندگار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، خانم رفیعی پیش از ظهر امروز در جمع  بانوان، طلاب، اساتید و مسئولان مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) شهر یزد با بیان اینکه امام حسین(ع) در نبرد کربلا دو سپاه داشتند، اظهار داشت: سپاه اول که فرجامشان ختم به شهادت شد و سلاح شان شمشیر بود و سپاه دوم که مقتدایش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بودند و سلاحشان برق گفتار و رفتارشان بود و منتهی به قیام حضرت مهدی(عج) خواهد شد.

وی در بیان یکی از دلایل همراهی اهل بیت امام حسین(ع) در قیام عاشورا، گفت: اهل بیت امام حسین(ع)  سربازان سپاه امام بودند که در رأس آنان امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) هستند و نگهداری و عرضه کننده این قیام به مردم، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بودند.

استاد حوزه وجه تمایز سپاه امام با سپاه دشمن را ولایتمداربودن آنها دانست و اظهار داشت: دشمنان، اسلامِ منهای ولایت را می خواستند و هدف آنها این بود که امام باقی نماند و به همین دلیل حضرت علی اکبر و حضرت علی اصغر علیهم السلام را به فجیع ترین حالت به شهادت رساندند، تا امامی بعد از امام حسین(ع) باقی نماند.

خانم رفیعی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماری امام سجاد(ع) مصلحت الهی بود، وقتی دشمنان به خیمه امام حمله کردند و امام را در حال بیماری دیدند، نتوانستند امام را از خیمه بیرون بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) با خطبه‌خوانی خود در مجلس یزید، قیام عاشورا را به گوش مردم رساندند و خطابه حضرت زینب و ام کلثوم سلام الله علیهما باعث رسوایی یزید و دشمنان امام شد و قیام عاشورا را ماندگار کرد.

انتهای پیام/313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha