جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لعیا سجادی

حوزه/ رئیس اداره امور مبلغان خواهر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اعزام ۱۸۹۱ نفر روز مبلّغ خواهر در قالب اعزام های فردی و گروهی از سوی این دفتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  لعیا سجادی در گفت و گویی با اعلام این خبر اظهار داشت: محرم و صفر بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معارف دین و آموزه‌های عاشورایی است؛ بنابراین، برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که این نگاه را در جامعه اسلامی و سایر جوامع شناسانده و تعمیق بخشد؛ در این مورد مبلغین دفتر تبلیغات اسلامی به انجام این رسالت خطیر پرداختند.

وی گفت: اداره امور مبلغان خواهر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همچون سال های گذشته و البته با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و اولویت حفظ سلامتی مبلغین و مخاطبین مجالس تبلیغی، نسبت به اعزام خواهران مبلغ اقدام کرد.

رئیس اداره امور مبلغان خواهر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: این اعزام ها در قالب اعزام های فردی و گروهی شامل ۱۸۹۱ نفر روز انجام شده است و اهم فعالیت‌های این مبلّغان علاوه بر جلسات سخنرانی و برگزاری جلسات تفسیر، به آموزش و بیان احکام، سبک زندگی دینی، مباحث اعتقادی، اخلاقی و ارائه مشاوره مذهبی و پاسخ گویی به سؤالات دینی بانوان، شرکت در طرح مواسات، ارائه تذکرات مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی نیز پرداختند.

وی در خصوص مکان های اعزامی مبلغین خواهر افزود: علاوه بر مشهد، در شهرستان‌های سبزوار، سرخس، جوین، باخرز، فریمان، تربت جام، تربت حیدریه، جغتای، نیشابور، کلات، قوچان، چناران، بجنورد و گنبد کاووس نیز اعزام مبلغ انجام شده است، و این اعزام ها بنا به دعوت و با همکاری مراکز مختلف تبلیغی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان ها، سازمان زندان ها، دفاتر ائمه جمعه، شوراهای اسلامی روستاها، هیأت امنای مساجد و هیئات مذهبی بانوان، پایگاه های بسیج و سایر مراکز فرهنگی متقاضی انجام پذیرفته است.

سجادی اظهار داشت: این اعزام‌ها در راستای ترویج فرهنگ دینی و ارتقاء جلسات مذهبی بانوان و آشنایی با آموزه‌های دینی و مفاهیم اخلاقی و قرآنی و با هدف رفع شبهات دینی، پاسخگویی به مسائل اعتقادی، احکام، مشاوره و سایر فعّالیت‌های تبلیغی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شایان ذکر است به منظور ارتقای سطح علمی و مهارتی طلاب و مبلغین با رویکرد آشنایی با آموزه‌های عاشورا در آستانه ماه محرم ویژه مبلغان خواهر، دوره‌های مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی با توجه به شرایط فعلی کشور به صورت مجازی در سامانه lms.dte.ir برگزار ‌گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha