جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمدزاده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی  در نشستی خبری ویژه برنامه‌های دهه وقف را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: از فعالان، مبلغان، مدیران و مستاجران بقاع متبرکه در دهه وقف تجلیل می شود.

وی با اشاره به  اجرای طرح احسان  ماندگار و توزیع ۱۴ هزار بسته در بین نیازمندان از محل موقوفات، گفت: ۱۳ نمایشگاه با هدف اطلاع رسانی کارکرد وقف در سطح شهر و استان خراسان برگزار خواهد شد، همچنین نصب و اطلاع رسانی  پوستر با موضوع وقف در بقاع متبرکه و تقدیر از رسانه های برتر از دیگر برنامه های دهه وقف خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه به برگزاری ۶۴ نشست علمی با نخبگان عرصه وقف در گروه های حوزوی، دانشگاهیان و بازاریان در دهه وقف اشاره کرد و افزود: ۵۶ ایستگاه همه واقف باشیم در سطح استان خراسان رضوی با حضور مبلغان آگاه و متخصص نسبت به مسئله وقف برپا خواهد شد.

وی به تجلیل از مدافعان سلامت در این دهه اشاره کرد و بیان داشت: موقوفه مهر مهدوی با نیت ترویج فرهنگ مهر مهدوی در نیشابور تشکیل می شود.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به ۲۲۰ موقوفه در سال ۹۸، گفت:  از ابتدای سال ۹۹ علی رغم همه مشکلات ۲۲ موقوفه جدید به ثبت رسیده است، همچنین از ابتدای شروع کرونا ۷۴ هزار بسته مواد غذایی  در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر توزیع شده است.

برخی از طرح های شهرداری مشهد، منجر به هویت‌زدایی این شهر می شود

وی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سؤال خبرنگاران پیرامون تخریب مساجد به خصوص مسجد هفت درب در روزهای گذشته، ادامه داد: برخی از طرح های شهرداری موجب تقویت هویت زدایی از این شهر است، برخی از طرح های نوسازی آسیب جدی به بافت تاریخی و فرهنگی مشهد وارد کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه  درباره تخریب هفت درب و تخریب اماکن فرهنگی باید در فضای حقوقی با این مسئه برخورد شود، افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نسبت به این مسئله نامه ای را به مدیرکل دادگستری خراسان رضوی ارائه کرده است، همچنین مسجد بر طبق حکم شرعی تا زمانی که آسیب و مانعی برای مردم نباشد نیاز به تخربب ندارد، لذا طبق احکام شرعی تخریب مساجد شرعی نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha