سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حضور دسته های عزاداری اربعین در حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)

حوزه/ پیاده روی اربعین درس‌های بزرگی دارد و امسال که این توفیق از ایرانی‌ها سلب شده است، لازم است با دقت و نظر بیشتر در این درس‌ها آن‌ها را در زندگی خود اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی برگزار شد، با بیان این‌که حماسه اربعین حسینی یادآور تلاش‌های خانم زینب کبری(س) برای زنده نگه داشتن یاد آقا اباعبدالله(ع) است، اظهار داشت: حماسه اربعین یعنی زنده نگاه داشتن یک حقیقت همیشه زنده و جاوید و بر عدد چهل در دین تاکیدات فراوانی شده که نشانگر کمال است و در ۴۰ روز زینب کبری(س) رسالت تبلیغی خود را به اکمال رساند.

وی ادامه داد: پیاده روی اربعین یک حرکت زینبی است که منشأ آن معرفت و عشق به آقا اباعبدالله(ع) است و امام حسین(ع) کشتی نجات عالم بشریت می‌باشد و امسال که توفیق پیاده روی اربعین از زائران ایرانی سلب شده است باید تلاش کنیم با اعمال دیگر آن را جبران کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به لزوم داشتن معرفت در نوکری مکتب عاشورا، افزود: معرفت و عشق به اباعبدالله(ع) دلها و جان‌ها را روانه کربلا می‌کند و  پیاده روی اربعین حسینی که نشأت گرفته از این مسئله است، جلوه زیبای اطاعت از ولی امر می‌باشد چرا که در روایت امام حسن عسکری(ع) یکی از ۵ علامت مؤمن، زیارت اربعین عنوان شده است.

وی تصریح کرد: در مکتب امام حسین(ع) عفو، گذشت، ایثار، فدارکاری، محبت، تواضع و عشق به هم نوع به کرات مشاهده می‌شود و همان‌گونه که در پیاده روی اربعین اهل عراق و شیعیان همه اموال خود را با جان و دل هدیه مؤمنین می کنند، لازم است این سنت حسنه در همه زندگی ما جریان داشته باشد.

محمدلو ساده‌زیستی، قناعت، خضوع و وحدت را از درس‌های پیاده‌روی اربعین عنوان کرد و گفت: در پیاده روی اربعین مؤمنین با تواضع و خضوع با هم رفتار می‌کنند و با وحدت، میلیون‌ها مسلمان با قومیت‌های مختلف، زن و مرد، کودک و جوان و مسنّ از اقصی نقاط جهان در این کنگره شرکت می کنند و این درس بزرگی است برای ما و باید در همه جامعه این را اجرا کنیم.

وی عشق به شهدا و نماز اول وقت را از دیگر درس‌های پیاده روی اربعین عنوان کرد و بیان داشت: در پیاده روی عظیم اربعین، اکثر زوار به نیابت از شهدا به این کنگره می‌آیند و اقامه نماز اول وقت از مهم‌ترین پیام های این مراسم است و فرصت خوبی است تا اسلام را با امام حسین(ع) به دنیا معرفی کنیم که عامل هدایت انسان‌ها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha