پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضور دسته های عزاداری اربعین در حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)

حوزه/ معاون مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) چایپاره با بیان این که تعطیلی پیاده‌روی اربعین نباید موجب فراموشی درس‌های این مکتب عظیم باشد، گفت: درس‌های این پیاده‌روی باید در تمامی حرکت‌های مسلمانان به ویژه حرکات شیعیان تداوم داشته باشد.

توران جلیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، با بیان این‌که اربعین یک دانشگاه برای تربیت و درس آموزی جهت تبدیل شدن انسان عصر مدرنی به یک منتظر واقعی فرج است، اظهار داشت: اربعین ارزش‌های فطری انسانی در رابطه با هم نوعان را به نمایش می‌گذارد و مردم با همه قومیت‌ها و سلایق خود در این کنگره شرکت می‌کنند و تنها چیزی که در بین میلیون‌ها زائر مهم است انسانیت است.

وی افزود: پیاده روی اربعین یک نقاشی و نمای باز از جهانی که پس از ظهور، نه تنها کربلایش بلکه تمامی نقاط عالم پر از جنس مهربانی‌هایی از این دست، خواهد شد به ما ارائه می‌دهد که جهان بعد از ظهور پر از عشق و محبت خواهد شد و همان‌طور که امام صادق(ع) فرمودند «دین چیزی غیر از محبت و دوست داشتن نیست».

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) چایپاره ادامه داد: ما در پیاده روی اربعین این حدیث و این مکتب انسان ساز را می‌بینیم که چگونه محبت اهل بیت(ع) تمامی افراد را با نژاد و نوع پوشش از هر جای جهان با سبک اندیشه و ایدولوژی‌های مختلف به این اجتماع عظیم کشانده و به خود جلب کرده است.

وی با بیان این‌که نباید بگذاریم حرکت عظیم اربعین خاموش شود، گفت: اربعین باید با محبت و مهربانی به شکل‌های دیگر بهانه‌ای برای شناساندن اسلام ناب محمدی باشد و نباید بگذاریم اسلام هراسی در دنیا به عنوان اسلام معرفی شود و شناساندن مسلمان‌ها به عنوان افراد خشن و بدون هیچ خط فکری و رفتار معقول ادامه پیدا کند.

جلیل‌پور بیان داشت: بیماری کرونا نباید جلوی این مکتب عظیم انسان ساز و ارائه یک مدینه فاضله کوچک و کوتاه را تعطیل نماید، اربعین نشان می‌دهد چقدر دل‌ها خواهان فرمانبرداری از انسانی مثل حسین(ع) است و انسان‌ها از این دنیا و اضطراب‌ها و جنگ‌ها و ناآرامی‌ها خسته اند و به دنبال مامن امنی برای دل‌های پریشان خود هستند.

وی تأکید کرد: دلهره‌های انسان فقط و فقط با محبت اهل بیت(ع) آرام می‌گیرد و پیاده روی اربعین به ما از خودگذشتگی و تحمل تمام سختی‌ها برای یک هدف و آرمان بالا و عالی را یادآور می‌شود و درس‌های این پیاده روی باید در تمامی حرکت‌های مسلمانان به ویژه حرکات شیعیان تداوم داشته باشد و نباید با تعطیل شدن پیاده روی سنت‌های حسنه هم تعطیل شود و ان شاءالله این دلشکستگی امسال هم زمینه‌ای برای فعالیت بیشتر و دعای خالص تر در خصوص امر فرج مولایمان صاحب العصر و الزمان روحی له فدا شود.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha