دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفحه رئیس سازمان تبلیغات

حوزه/ «اربعین» همیشه آزمون بزرگ شیعیان بوده‌است؛ حالا که مقدّر شده اربعین را در شهرهامان با دلتنگی‌ و بی‌قراری سر کنیم؛ چه بهتر که حسین (ع) را به‌حضور دل طلب کنیم و شهرمان را کربلا کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با انتشار فیلمی در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

السَّلامُ عَلَیٰ وَلِیِّ اللّٰهِ وَحَبِیبِهِ...(۱)

یکی از ویژگی‌ها و ابعاد گران‌بهای زیارت اربعین امام حسین علیهم‌السلام، مفاد زیارت اربعین است؛ مفاهیم بسیار عمیقی که در قالب زیارت بیان شده است، ناظر به عصر و زمان خاصی نیست.

... جانش را در راه تو بذل کرد تا بندگانت را از جهالت و سرگردانی گمراهی برهاند...(۲)
...گواهی می دهم که تو از ستون های دین و پایه های مسلمانان و پناهگاه مردم مؤمنی و گواهی می دهم که پیشوای نیکوکار، با تقوا، راضی به مقدرات حق، پاکیزه، هدایت‌کننده و هدایت شده‌ای...(۳)

اگر ۲ پای‌ زمینی‌مان حسب شرایط قرارِ رفتن ندارند ولی ۲پای عشق و عقل را نمی‌توان از این مسیرِ منوَر بی‌بهره ساخت.

«اربعین» همیشه آزمون بزرگ شیعیان بوده‌است؛ حالا که مقدّر شده اربعین را در شهرهامان با دلتنگی‌ و بی‌قراری سر کنیم؛ چه بهتر که حسین (ع) را به‌حضور دل طلب کنیم و شهرمان را کربلا کنیم.

مگر غیر از این است! که زوّار اربعین حسینی، مبلّغان دین الهی بوده و هستند؛ این تبلیغ که رسالتی‌ست به دوش همه‌ی مردم مؤمن و حسینی، با قرائت فردی و جمعی زیارت اربعین در کوی و برزن هر شهر، اتصالات ملکوتی دل‌های عاشق و ولایی را به سوی دشت نینوا در طول جغرافیا و عرض تاریخ رقم خواهد زد و آثارش در احوال زمان خواهد ماند ان‌شاءالله.

پ ن:
(۱)-(۲)-(۳)؛ بخش‌هایی از زیارت‌نامه اربعین حسینی علیهم‌السلام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha