شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست اخلاقی/بهارهمدان

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: طلاب برای موفقیت در تحصیل و امور طلبگی به عزم و اراده ی قوی نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، ام کلثوم امیدی در نشست اخلاقی در مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار، با تسلیت ایام اربعین حسینی، ضمن بیان خاطراتی از شهدا، گفت: شهداء گلچینی از بهترین مخلوقات خداوندمتعال هستند و و باید از آنان مکرر یاد کرد و اگر در آغاز مراسم یادی از شهدا نشود، در حق ایشان جفا شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف و آرمان های طلبگی، اظهار کرد: طلبه باید هدف داشته باشد و دو دوره را پشت سر بگذارد؛ دوره اول تحصیل و خودسازی، دوره دوم ثمردهی اجتماعی؛ تا بتواند برای خود و جامعه ثمر دهی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با تاکید بر لزوم داشتن عزم و اراده ی قوی از طلاب، بیان کرد: طلبه می بایست عزم و اراده داشته باشد و نباید به روزمرگی های بیهوده مبتلا شود، زیرا عزم و اراده، جوهره ی اراده انسانیت می باشد و تلاش برای یک طلبه از امور ضروری است.

وی در ادامه تصریح کرد: طلبه، امیدواری زیادی داشته باشد و به تمامی امور با نگاه مثبت بنگرد. همچنین بداند که زندگی طلبگی هم دارای چالش هایی می باشد که باید با توکل و توسل به اهل بیت(ع) بر آنان فائق آید و اگر ناامید باشد دیگر نمی تواند یک سفیر امید باشد.

خانم امیدی در پایان بیان کرد : هر عمل نیکویی از هر فردی سربزند نیکوست است، اما از شیعیان نیکوتر، و هر کار ناشایستی که از هرفردی سربزند مذموم و از شیعیان مذموم تر است، لذا شما طلاب باید در تمامی رفتار و کردار احتیاط فراوانی داشته باشید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha