شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست

حوزه/آزاده و رزمنده هشت سال دفاع مقدس شرایط و امکانات تحصیل و آموزش در شرایط امروز را مناسب توصیف کرد و گفت: همت و تلاش خود را هم برای تقویت بنیه اخلاقی و هم در امر آموزش به کار گیرید و از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، محمدرضا اسلامی، ظهر امروز در جمع بانوان طلبه مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه الزهرا سلام الله علیها اردکان، یاد و خاطره شهدای گرانقدر اسلام و شهدای جنگ تحمیلی را گرامی داشت و افزود: شهدای ما انسان‌های والایی بودند که با ایمان و تقوا، شایستگی مقام شهادت داشتند

وی افزود: اگرچه ما بازماندگان از این قافله هستیم، اما با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره و بیان صحنه‌ها و درس‌های حکمت‌آموز آن‌ها می‌توانیم قدم جای پای آن‌ها بگذاریم و راه آنان را ادامه دهیم.

آزاده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اهداف الهی شهدا، خاطرنشان کرد: با مرور و مقایسه اجمالی جنگ‌ و جدال‌های تاریخ غرب همچون جنگ‌های آلمان و روسیه، و جنگ تحمیلی کشورمان، عظمت و تقدس این دفاع بیشتر مشخص می شود؛ دفاع پیروزمندانه جوانان ما با دست خالی رو در روی ابرقدرت‌های جهان تنها با ایمان و اتکا به نیروی غیبی حاصل شد.

اسلامی با بیان خاطراتی از دوران اسارت، از خودگذشتگی‌ همرزمان خود را ستود و افزود: اگرچه امروز در شرایط دشوار اقتصادی قرار داریم و فشارهای مالی و معیشتی بر زندگی مردم تأثیرات قابل توجهی گذاشته است، اما باید بدانیم تحمل این شرایط هیچ‌گاه با شرایط زمان و جنگ و اسارت اسیران قابل مقایسه نیست.

وی با بیان فعالیت‌های اسرا در اردوگاه از جمله حفظ و تفسیر قرآن و نهج البلاغه و آموزش زبان‌های خارجی، گفت: امکانات و شرایط برای آموزش این علوم در اسارت همراهی نمی‌کرد اما نیروی ایمان و تلاش و پشتکار اسرا مشکلات را ناچیز جلوه می‌داد.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با مقایسه شرایط و امکانات آموزش این دوران خطاب به طلاب گفت: همت و تلاش خود را هم برای تقویت بنیه اخلاقی و هم در امر آموزش به کار گیرید و از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنید.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha