جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عسکری

حوزه/به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه ریحانة الرسول شهر یزد نشست پژوهشی «تحقق وعده‌های الهی در حکومت اسلامی»در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام مهدی عسکری، صبح امروز در نشست مجازی پژوهشی با موضوع «تحقق وعده‌های الهی در حکومت اسلامی» به میزبانی مدرسه علمیه ریحانة الرسول یزد با قرائت آیه ۳۹ سوره انفال« وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّی لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ» اظهار داشت: یعنی آنقدر با دشمنان اسلام بجنگید تا فتنه را از بین ببرید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل افزود: حضرت ؛ امام خمینی (ره) طبق این مأموریت الهی با طاغوت مبارزه کرد و می دانست که دو وظیفه یکی «أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ»؛ پرستش خدا و دوری از طاغوت ودیگری،« لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ»؛ اعتلای حق بر روی زمین،را عهده دار است به صورتی که حکومت اسلامی همه دنیا را فرا بگیرد و مقدمه حضور حضرت ولی عصر اروحنا فداه شود.

کارشناس مذهبی افزود: این مأموریت پیش از دین اسلام به قوم بنی اسرائیل سپرده شده بود و خداوند دراین راه تمام نیازهای این قوم را به صورت معجزه‌آسایی برآورده کرد. اما آنها تمام این معجزات را دیدند و باز نافرمانی کردند.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: اما خداوند این مأموریت را بعد از قوم بنی اسرائیل به امت پیامبر سپرد«هَاأَنتُمْ هَؤُلَاء تُدْعَوْنَ لِتُنفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَمِنکُم مَّن یَبْخَلُ وَمَن یَبْخَلْ فَإِنَّمَا یَبْخَلُ عَن نَّفْسِهِ وَاللَّهُ الْغَنِیُّ وَأَنتُمُ الْفُقَرَاء وَإِن تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ ثُمَّ لَا یَکُونُوا أَمْثَالَکُمْ»؛ منظور از جمله (یَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیْرَکُمْ) ایرانیان هستند.

وی اضافه کرد: هنگامی که رسول خدا صلی الله علیه وآله آیه شریفه «وَإِن تَتَوَلَّوْا» را تلاوت کردند، حاضران عرض کردند: ای رسول خدا! کسانی که اگر ما اعراض کردیم خدا آنان را جانشین ما می کند و آنان مانند ما نخواهند بود، چه کسانی هستند؟ رسول خدا دست بر ران سلمان فارسی زد و فرمود: سلمان و طایفه اش هستند. این ها قومی هستند که اگر دین خدا آویزه ستاره ثریا باشد، حتماً مردانی از فارس به آن خواهند رسید.

کارشناس مذهبی با اشاره به روایتی از امام باقرعلیه السلام در مورد مأموریت بزرگ مردم ایران، گفت: حکومت جمهوری اسلامی زمینه ساز حکومت جهانی حضرت ولی عصرارواحنا فداه است و امام خمینی(ره) فرمود: پیروزی ما را خدا تضمین کرده است و ما حکومت اسلامی تشکیل می دهیم و پرچم را به صاحبش می سپاریم و این شروع فراگیری اسلام در جهان است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha