پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانواده

حوزه/استاد مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد بیان کرد: در اسلام گداپروری و عقب ماندگی نکوهش شده و بر اصلاح ساختار اقتصادی جامعه و برخورداری از بهره مندی های مادی تأکید شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، خانم حسینی زاده در نشست مجازی و پژوهشی «ویژگی های خانواده‌های تمدن‌سازدر مکتب عاشورا» مدرسه علمیه حضرت زینب(س)، در بیان ویژگی های جامعه الهی، اظهار کرد: یک جامعه متمدن به معنای واقعی کلمه دارای ظرفیت مادی و معنوی بالایی است و عدالت در همه ابعاد آن  جاری است.

وی با اشاره به نادرست بودن عبارت «دین، تنها آخرت را اصلاح می کند»، تصریح کرد: دین هم دنیا و هم آخرت را آباد می کند و بسیاری از احکام دینی از جمله پرداخت خمس و زکات ناظر به دنیای انسان است.

استاد مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد بیان کرد: بنا بر دیدگاه اسلام، پیشرفت مادی همراه با پیشرفت معنوی باید شکل بگیرد؛ در اسلام گداپروری و عقب ماندگی نکوهش شده و بر اصلاح ساختار اقتصادی جامعه و برخورداری از بهره مندی های مادی تأکید شده است .

حسینی زاده افزود: پیشرفت مادی بدون پیشرفت معنوی، همان چیزی را به ارمغان می آورد که امروز در جهان غرب می بینیم و حاصل پیشرفت مادی صرف، بهره مندی عده کمی از ثروت فراوان و بی بهره ماندن بقیه مردم از امکانات و رفاه است، چرا که  به دلیل فقدان معنویت در آن جوامع، تعهدی در قبال قشر ثروتمند وجود ندارد.

وی با استناد به آیات و روایات بر اهمیت علم آموزی تأکید کرد و گفت: وقتی مسلمانان، کشوری را فتح می کردند، برای آن کشور پیشرفت های فوق العاده ای حاصل می شد.

استاد حوزه خواهران، عاشورا را مقدمه ای برای حفظ اسلام ناب دانست و اظهار کرد: عاشورا نقش فوق العاده ای در تمدن سازی اسلام دارد و اگر عاشورا نبود، اسلامی که معاویه معرفی کرده بود، باقی می ماند .

 حسینی زاده  نقش زنان را در ماندگاری قیام عاشورا موثر دانست و افزود: هر چند زنان در زنجیر اسارت بودند، ولی به خوبی ایفای نقش کردند و قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام را به نتیجه رساندند.

وی، وظیفه زنان را با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در عرصه کنونی ولایت مداری دانست و افزود:  وظیفه زنان حفظ کیان خانواده به عنوان مهمترین عنصر تمدن ساز، تلاش در جهت ازدواج آسان، سازگاری در زندگی و تلاش برای فرزند آوری است.

وی در پایان خطاب به  بانوان طلبه گفت:‌ زن، جامعه ساز است و یک بانوی طلبه به مراتب تأثیر بیشتری در جامعه دارد و باید دانست تمدن با شکوه اسلامی باید به کمک زنان و مادران اسلامی ساخته شود.

انتهای پبام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha