چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 922211
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
آیت الله حاج آقا مجتبی حاج آخوند(ره) کرمانشاهی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه گفت: آیت الله حاج آخوند(ره) برخلاف مدعیان خط امام(ره) با بصیرت عمیق به ولایت فقیه، تا آخر عمر در مسیر امامین انقلاب حرکت کرد.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، بمناسبت سالگرد رحلت عالم انقلابی و بصیر، آیت الله حاج آقا مجتبی حاج آخوند(ره)، اظهار داشت: آیت الله حاج آخوند(ره) با بهره گیری علمی از فضائل و دانش عالمان بنام حوزه علمیه کرمانشاه، و با عزیمت به شهر مقدس قم، خوشه چینی معرفتی و انقلابی در محضر اساتیدی همچون امام راحل، ادامه داد.  

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه ادامه داد: پیشینۀ مبارزات سیاسی آیت الله حاج آخوند(ره)، به قبل از سال ۱۳۴۲ شمسی در جریان افشاگری امام خمینی(ره)، در مورد مسئله انجمن های ایالتی و لایتی بر می گردد.

 وی تصریح کرد: آیت الله حاج آخوند(ره)، در خلال تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون و دیگر حرکات سیاسی حضرت امام(ره) علیه رژیم طاغوت، در کنار استاد خویش شرکت چشمگیر داشت.

حجت الاسلام سلیمانی بیان کرد: عشق و ارادت قلبی آیت الله حاج آخوند(ره) به حضرت امام(ره) را در جمله منتسب به ایشان که می فرماید: هرگاه امام(ره) حرف می زد، سخنرانی می کرد، به دل های مومنین قوّت و در دل دشمنان رعب ایجاد می کرد و این، جز اخلاص امام خمینی(ره) چیز دیگری نبود.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه گفت: آیت الله حاج آخوند(ره) برخلاف مدعیان خط امام(ره) با بصیرت عمیق به ولایت فقیه، تا آخر عمر در مسیر امامین انقلاب حرکت کرد.

حجت الاسلام سلیمانی اظهار کرد: ایشان در سال ۱۳۴۲ به امر امام(ره) به کرمانشاه هجرت کرد و تقویت بنیه علمی طلاب، فضلا و هدایت سیاسی مردم را در دستور کار قرار داد و روحی دوباره در کالبد دینی و روشنگری شهردمیده شد.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه خاطر نشان کرد: آیت الله حاج آخوند(ره) مسجد و مدرسه علمیه حاج شهبازخان را به عنوان مرکز حرکت های سیاسی مبارزاتی علیه دستگاه ستم شاهی و اطلاع رسانی دینی مردم قرار داد.

حجت الاسلام سلیمانی در پایان با اشاره به اینکه امام محوری و موضع گیری های انقلابی اش علیه رژیم طاغوت او را روانه زندان ساواک در تهران کرد و کار به کشیدن ناخن های او می رسد، گفت: آیت الله حاج آخوند با تکیه بر کلام امام(ره) تا آخر عمر تابع ولایت بود.

منابع: کتاب مفاخر کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha