جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: تجسم تقوا و وحدت آفرینی از ویژگی های بارز امام جمعه در تراز انقلاب اسلامی است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد ،حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه جدید شهرستان دلفان اظهار داشت: نام شهرستان نورآباد و منطقه دلفان همراه با قَدِمَت و سابقه سرزمین کهن و پهناور ایران اسلامی است که خواستگاه علما، اندیشمندان و ادبایی است که نامشان برای ایران اسلامی و استان لرستان مایه افتخار و سر بلندی است.

وی افزود: رادمردان برخاسته از دلفان پیش از انقلاب اسلامی همراه و همگام با امام راحل در حوزه علمیه قم برای علما و عموم ملت ایران نام آشنا هستند، دلاورمردانی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و در تیپ ۵۷ در گردان های عملیاتی و عملیات های مختلف از بیت المقدس تا فکه و حاج عمران رزمشان زبانزد خاص و عام بود و با جان در کف دست، از وجب به وجب خاک ایران اسلامی دفاع کردند.

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: گفت و گو در مورد کارنامه دلاور مردان شهرستان دلفان نیازمند نشست های مختلف و نوشتن کتاب است که باید اندیشمندان منطقه قلم به دست بگیرند و افتخارات مردم شهرستان را در قالب فیلم وهنر فاخر به نمایش بگذارند و به نسل های آینده منتقل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به برخی محرومیت های شهرستان دلفان بیان کرد:با فضل الهی و همدلی که در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان وجود دارد و با برگزاری جلساتی معضلات استان جبران می شود البته این معضلات تاریخی و  به قرن ها قبل بر می گردد و خدمات نظام اسلامی خدماتی شگفت انگیز است ولی برای رسیدن به قله های فتح، راه های طولانی در پیش داریم.

وی گفت: رزمندگان اسلام والفجر مقدماتی را به و الفجر یک تبدیل کردند از موانع و مشکلات کربلای ۴ ناامید نشدند بلکه این موانع را تبدیل به پیروزی در کربلای ۵ کردند ما نیز امروز باید کربلاهای ۵ و الفجر ها را با همدلی ، کار انبوه و مضاعف، مدیریت جهادی ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: خوشبختانه ستاد اجرایی فرمان امام راحل (ره) در استان لرستان به زودی حضور پیدا می کنند وهمچنین طی دیدار اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیاتی از این وزارت خانه به استان لرستان سفر می کنند و مقرر شد، دامداری شش هزار راسی شهرستان نورآباد تکمیل شود. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطر نشان کرد: امیدواریم پس از سفر هیاتی از وزارت خانه تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به استان لرستان  مسئولان شهرستان نورآباد با هماهنگی دستگاههای اجرایی استان بتوانند از تسهیلاتی در رابطه با مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی ، کشاورزی و سایر ظرفیت های شهرستان بهره بگیرند و جهت رفع محرومیت در این شهرستان قدم هایی برداشته شود . 

وی  با بیان اینکه نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی، ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت وظیفه مهمی در گسترش تعلیم و تربیت اسلامی دارد اظهار داشت: هر جا نماز جمعه ای فعال و در تراز انقلاب اسلامی داشت به طور یقین این نماز جمعه، سبب رشد و توسعه در ابعاد مختلف آن منطقه می شود.

امام جمعه خرم آباد  افزود:  تجسم تقوا و ایمان، دارای تدبیر و برنامه ریزی، خوش خلقی، سعه صدر، وحدت آفرینی، مورد قبول و پذیرش بودن، مشورت پذیر و انقلابی، دارای مواضع روشن و شفاف در پیروی از امام راحل و مقام معظم رهبری و در عین حال فراجناحی همراه با جذب حداکثری از جمله سیاست و تدبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و خصوصیات نماینده ولی فقیه  و امام جمعه در تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: پاکدستی، به دور از تجمل گرایی، دقت و مراقبت از اطرافیان و اقوام ، حامی حوزه های علمیه ، دانشگاه و موسسات علمی و پژوهشی، مدافع مراکز تولید و اشتغال ،اهل گفتگو و تبادل نظر با روحانیون، اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی ، دستگاههای سیاسی، قضایی و امنیتی ، مشورت با نخبگان استان و خارج از استان، بهره گیری از کلیه ظرفیت ها برای پیشبرد امور دینی ، فرهنگی ، سیاسی، اقتصادی و عمرانی از دیگر خصوصیات امام جمعه ای است که می خواهد علم اخلاق ،تقوا و ایمان را در یک منطقه به دست بگیرد.

وی در پایان یادآور شد : امام جمعه جدید شهرستان دلفان جهت ارتقا فرهنگی و توسعه اقتصادی  نیازمند همراهی و کمک مسئولان و پیشکسوتان ایثار و جهاد این  شهرستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha